انتقاد صریح امام جمعه جیرفت از نمایندگان مجلس / آیا اینها می‌خواهند نماینده برای مستضعفین باشند؟


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر در خطبه‌های نماز جمعه یازدهم مهرماه نودونه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اسلام با فردگرایی مخالف است و می‌گوید انسان باید در متن جامعه و دارای روحیه جهادی نسبت به جامعه باشد و پیامبر اکرم (ص) فرمودند« اگر کسی صبح از خواب بیدار شود و دنبال حل درد مردم نباشد این انسان مسلمان نیست»

🔹مومنین عزیز نماینده‌ای که در مجلس انتخاب می‌شود از طرف مردم به‌عنوان زمینه‌ساز دولت اسلامی، به‌عنوان مجری عدالت، خودش اول بایستی عادل باشد، خودش باید مصداق انقلابی‌گری باشد. انقلابی‌ بودن هم به سوابق نیست، به ظواهر و به شعار نیست، بلکه به عملکرد است.

🔹اگر کسی بر سر پست و مقام و ثروت و دنیا به رقابت نشست این انقلابی نیست. این خشت اول می‌شود کج تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ چه با اسم انقلابی باشد چه با اسم غیرانقلابی باشد، می‌شود مثال گرگ در لباس میش، این افراد را بایستی مراقبت کرد.

🔹 واقعاً جای سوال است که نماینده‌ی مجلسی که جدای از هزینه‌های دفتر و ایاب و ذهاب، حقوق بالای ده میلیون تومان برای زندگی شخصی خودش دریافت می‌کند، برای اجاره خانه در تهران مبلغ دو صد میلیون تومان وام دریافت می‌کند، خودروی ششصد میلیونی با نصف قیمت و با اقساط چندساله دریافت می‌کند، خوب این آدم چه طور می‌تواند درد جوانی را بفهمد که این جوان نهایتش با یک حقوق دو سه میلیون تومانی می‌خواهد تشکیل زندگی بدهد… او چه طور باید در تهران خانه تهیه کند؟ چرا آنان باید این امکانات در اختیارشان باشد؟ بعد اینها بخواهند نماینده برای مستضعفین باشند!

🔹اینها کارهای صحیحی نیست. وکیل مردم بایستی به گونه‌ای زندگی بکند که هم‌ردیف حداقل مردم باشد. یه وکیل تا دیروز نماینده نبود می‌شنید محرومیت را، اما امروز که نماینده شد باید بچشد محرومیت را، باید بسوزد در محرومیت، تا بتواند برای فقرزدایی کار بکند.

🔹یک نماینده‌ای که شغل داشته، موقعیت اجتماعی داشته، خونه داشته، ماشین داشته، الان می‌گوید من تهران نمی‌توانم خونه تهیه کنم، نمی‌توانم ماشین تهیه کنم؛ تویی که همه امکانات را داشتی حالا که می‌گویی نمی‌توانم خوب یک جوانی که هیچ‌کدام از این امتیازات را نداشته، اول زندگی‌اش بوده، این‌ها را چه جوری می‌خواهد در زندگی تامین کند؟
در مقابل این جوان، جوانی که نمی‌تواند ازدواج بکند، نمی‌تواند شغل پیدا بکند، خدایی ناکرده به گناه بیفتد، آیا شما مسئولیتی ندارید؟
🔹مگر حضرت آقا نفرمودند اگر کسی ماشین شخصی دارد نباید از ماشین دولتی استفاده بکند، خونه شخصی دارد نباید از خونه دولتی استفاده بکند، فردای قیامت جواب این جوان مومنی که به واسطه مشکلات اقتصادی نمی‌تواند زندگی بکند چه کسی باید بدهد؟

🔹وقتی هم بهشان انتقاد می‌شود می‌گویند دوره‌های قبل از ما هم همین اتفاقات می‌افتاده! خوب دوره‌های قبل هم اشتباه بوده اما شما که به اسم انقلاب آمدید شما که نباید از این اشتباهات داشته باشید، از این کج‌سلیقگی ها داشته باشید، می‌گویند آقا آنها بیشتر می‌گرفتند!