هلیل رود خط قرمز ماست و از حق آبه خود کوتاه نمی آییم


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس با بیان اینکه آب شرب، آب بخش کشاورزی و صنعت با انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی تامین می‌شود، گفت : هلیل رود خط قرمز ماست و از حق آبه خود کوتاه نمی آییم

منصور شکرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت همچنین حق‌آبه تلاب جازموریان -که از هلیل رود گرفته می‌شود- تاکنون داده نشده و یکی از دلایل خشک شدن تلاب این است که آب هلیل‌رود به آن نرسیده و سدی جلوی آن احداث شده لذا منشاء ۳۰درصد ریزگردهای کشور شده است.

وضعیت حق‌آبه تالاب جازموریان از سد جیرفت

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت حق‌آبه تالاب جازموریان از سد جیرفت، توضیح داد: طبق اسناد تاریخی تاکنون حق‌آبه ما از رودخانه هلیل‌رود داده نشده است و چون آب به تالاب جازموریان نرسیده است این تالاب خشک شده، لذا معتقدم حتی باید یک اعتبار ملی برای تالاب جازموریان در نظر گرفت.

انتقال آب عمان و انتقال آب هلیل‌رود دو مسئله جدا از هم هستند.

این نماینده مجلس شنیده‌هایی همچون اینکه وی انتقال آب عمان را به آب هلیل رود ترجیح داده است را تکذیب کرد و گفت: انتقال آب عمان با هلیل‌رود دو مسئله جدا از هم هستند. انتقال آب عمان به شهرهای جنوبی یک پروژه ملی است که ما آن را پیگیری می‌کنیم هرچند برخی از رسانه‌های محلی به دروغ می‌گویند؛ “شکرالهی انتقال آب از دریای عمان را با انتقال آب هلیل رود به شمال استان معامله کرده است!” در حالی که به هیچ عنوان این گونه نیست چراکه انتقال آب عمان و انتقال آب هلیل‌رود دو مسئله جدا از هم هستند.

شکرالهی انتقال آب هلیل رود و آب عمان را برای حوزه انتخابیه خود بسیار مفید دانست و افزود: همان طوری که انتقال آب از دریای خلیج‌فارس به سیرجان و یزد تاثیرگذار است این انتقال نیز بسیار مفید خواهد بود چراکه به فلات مرکزی استان می‌رسد.

به گفته نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی علاوه‌بر آب شرب، آب بخش کشاورزی و صنعت را نیز تامین می‌کند لذا این انتقال آب برای ما بسیار حیاتی است.

در آینده نزدیک؛ آب دریای عمان به جنوب استان کرمان می‌رسد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث سازگاری آب در جلسه اینجانب، مسئولان استان با وزیر نیرو مصوب شده و اکنون به دنبال تامین اعتبار و پیدا کردن سرمایه‌گذار برای آغاز به کار پروژه انتقال آب دریای عمان هستم تا در آینده نزدیک آب دریای عمان به جنوب استان کرمان برسد.