. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44783 تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 | 14:27 ب.ظ

نشست فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان برگزار شد

به گزارش  کنارصندل، صبح امروز چهارشنبه ۱۷دیماه ۹۹ سرهنگ رضا فیروزبخت فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد در نشست با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان، ضمن برشمردن رشادتها و ارزشهای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، امنیت را محصولی اجتماعی دانست که جز با مشارکت مردم و تمامی نهادهای مسئول محقق نمی شود. وی با اشاره به این […]

به گزارش  کنارصندل، صبح امروز چهارشنبه ۱۷دیماه ۹۹ سرهنگ رضا فیروزبخت فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد در نشست با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان، ضمن برشمردن رشادتها و ارزشهای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، امنیت را محصولی اجتماعی دانست که جز با مشارکت مردم و تمامی نهادهای مسئول محقق نمی شود.

وی با اشاره به این مطلب که احساس امنیت نسبت به امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: هدف اصلی پلیس و رسانه در وهله اول باید ارتقای احساس امنیت در جامعه باشد.

این مقام ارشد انتظامی، فضای مجازی را موتور حرکت در فضای حقیقی دانست و اصحاب رسانه را همکار و بازوی توانمند پلیس برشمرده و خاطرنشان ساخت: ممکن است ماموریت پلیس و خبرنگار در ظاهر متفاوت باشد اما رسالت آنها در ارتقای احساس امنیت اجتماعی مشترک است.

سرهنگ فیروزبخت از کشف ۱/۵ تن انواع مواد مخدر در جریان عملیاتهای مختلف پلیسی و افزایش کشفات موادمخدر طی ده ماهه گذشته در سطح شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: این آمار نشان از افزایش  ۲۵۷درصدی کشفیات در این زمینه را دارد.

وی افزایش ۱۶۶درصدی دستگیری متهمین و توقیف ۵۷۰دستگاه وسیله نقلیه در ده ماهه گذشته را نتیجه انجام گشتهای هدفمند انتظامی دانست.

فیروزبخت کشف ۱۶۷هزار و ۹۴۰لیتر فرآورده های نفتی خارج از شبکه و قاچاق و همچنین انواع کالای قاچاق را از دیگر دستاوردهای پلیس عنبرآباد دانست.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه مردم برای امنیت منزل خود از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنند گفت: هرکجا دوربین مداربسته وجود داشته آن منطقه امن‌تر بوده و کاهش سرقت داشتیم.

.سرهنگ فیروزبخت با بیان اینکه دستگیری چند هکر جوان در این شهرستان داشتیم که تحویل مقامات قضایی شدند، عنوان کرد: در حوزه پلیس فتا اقدامات خوبی انجام شده و رشد ۴۵درصدی کشفیات فضای مجازی و ۱۲۸میلیون برگشت پول توسط فتا را داشتیم

وی با اشاره به سرقت احشام در این منطقه، اظهار داشت: مردم در بحث نگهداری احشام باید موارد حفاظتی را رعایت و در انتخاب چوپان و نگهدارنده دام دقت کنند و ضمن روشنایی آغل گوسفندان، موارد مشکوک را به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا همکاری داشته و ضدعفونی کردن معابر شهرستان را در برنامه داشتیم که از تمامی توان پلیس در بحث ضد عفونی معابر و دستگاه‌ها استفاده کردیم    و در از رانندگان تقاضا داریم در طرح ممنوعیت و محدودیت های کرونایی با پلیس راهور شهرستان همکاری داشته باشند.

سرهنگ فیروزبخت از مردم خواست قبل از خریداری وسیله نقلیه حتما استعلام از سرقتی بودن آن داشته باشند و با نصب ردیاب، قفل ایمنی و سایر وسایل حفاظتی از سرقت وسیله نقلیه خود جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی خوبی میان مردم و نیروی انتظامی است، عنوان کرد: سامانه ۱۹۷ مشارکت مردم با پلیس را افزایش می‌دهد و پلیس نیز به داشتن سرمایه اجتماعی که با همکاری عموم مردم به دست می آید به خود افتخار می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با  تشکر از سبحانی دادستان سابق شهرستان عنبرآباد افزایش ۵۷درصدی دستگیری قاتلین، ۲۳درصدی دستگیری سارقین، ۶۶درصدی کشف قتل و ۳۱درصدی سرقت را نتیجه تعامل دستگاه قضا با نیروی انتظامی دانست.

سرهنگ فیروز بخت در پایان با اشاره به امنیت مطلوب شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: مطمئنا همکاری پلیس و رسانه می تواند احساس امنیت را بیش از پیش در جامعه گسترش دهد.

در پایان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه شهرستان عنبرآباد تقدیر بعمل آمد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =