. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 44804 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 | 08:18 ق.ظ

جزئیات بازگشایی مدارس از امروز اول بهمن ماه

به گزارش کنارصندل، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد تصریح کرد: آموزش های حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق […]

به گزارش کنارصندل، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد تصریح کرد: آموزش های حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می باشد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس تصریح کرد: حداکثر ۱۰ دانش آموز می توانند در کلاس حضور داشته باشند، در کلاس های درس دارای بیش از۱۰ دانش آموز، با مدیریت شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی و در ایام هفته توزیع خواهند شد تا همه دانش آموزان بتوانند از آموزش های حضوری بهره مند شوند، هر دانش آموز حداکثر دو روز در هفته در کلاس های درس حضوری شرکت خواهد نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه های تحصیلی، آموزش های مجازی همچنان استمرار خواهند داشت گفت: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آنها می باشند لیکن سخت گیری برای حضور دانش آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه در سطح استان حدود ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه کمتر از ۵۰ دانش آموز داریم که غالبا در مناطق روستایی و عشایری هستند.

وی با بیان به اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است اظهار داشت: توصیه ما به خانواده ها و به ویژه اولیا محترم دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش همکاری به منظور برگزاری حضوری کلاس های درسی است.

اسکندری نسب با بیان اینکه زحمات و تلاش های همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا دو چندان شده است اظهار داشت: برگزاری حضوری کلاس های درس در نهایت آرامش و با اطمینان خاطر دادن به خانواده ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت استان می باشد چرا که تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم به آموزش های مجازی با کیفیت دسترسی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است گفت: میانگین درصد رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس استان در دوره قبل بازگشایی مدارس بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی بالای ۹۰ درصد بوده است.

احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه در مناطق قرمز و نارنجی هیچ کلاس درس حضوری برگزار نخواهد شد و آموزش به طور کامل در بستر سامانه شاد جریان خواهد داشت گفت: خوداظهاری مدیران مدارس، بازدید کارشناسان بهداشت و ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش و همچنین بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی سه شاخص نظارتی بررسی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس است.

احمد اسکندری نسب با اشاره به حضور حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلم در شبکه شاد اظهار داشت: ایرادات این شبکه روز به روز رفع شده است و در حال حاضر به لحاظ زیرساختی مشکلی ندارد، در برخی مناطق با ضعف و یا دیگر مشکلات زیرساختی اینترنت مواجهیم که با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان درصدد رفع آن هستیم.

احمد اسکندری نسب گفت: مادامی که دانش آموزان و همکاران ما در بستر سامانه شاد فعالیت می کنند هزینه اینترنت رایگان محاسبه خواهد شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =