انجام خدمات فیلم و عکس خانوادگی خود را به افراد فاقد مجوز نسپارید


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

هشدار رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت به زوج های جوان و خانواده ها مراقب افراد بدون مجوز و آماتور باشید وانجام خدمات فیلم و عکس خانوادگی خود را به افراد فاقد مجوز نسپارید.

به گزارش کنارصندل، علیرضا فرخی رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت از مردم خواست که برای گرفتن خدمات فیلم و عکس خانوادگی خود تحت هیچ عنوان به واحدها و افراد فاقد مجوز و بی نام و نشان که در فضاهای مجازی تبلغ دارند مراجعه ننمایند، هیچ تضمینی برای حفظ امانت آنها نزد این واحدها وجود نداشته و اتحادیه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

عقد قرار داد با عکاسان و فیلمبردارانی که دارای مجوز نیستند می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند چون این حرفه ورود به حریم خصوصی افراد می باشد که لازمه فعالیت در آن علاوه بر تخصص لازم و دریافت مجوز ، پایبندی به اصول اخلاقی و امانتداری می باشد.

برخی موارد مشاهده شده بعضی از زوج های جوان، افراد فاقد مجوز را از شهرستانهای همجوار به عنوان فیلمبردار و عکاس مجالس خود انتخاب می‌کنند ، این امربدون هماهنگی با اتحادیه تخلف محسوب می شود. همشهریان عزیز باید در نظر داشته باشند در چنین شرایطی اگر مشکلی برای فیلمبرداری پیش آید اتحادیه هیچ مسئولیتی بر عهده نخواهد گرفت.

وی به دیگر مشکلات ایجاد شده از سوی فیلمبرداران غیرمجاز اشاره و بیان کرد: این افراد برای تبلیغات، عکس‌های مشتریان خود را به عنوان نمونه کار در شبکه های مجازی منتشر نموده و یا به دیگران نشان می‌دهند. این اقدام غیراخلاقی سبب شده در مواردی کار خانواده عروس و داماد به مراجع قضایی کشیده شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت بر لزوم دقت و وسواس شهروندان در انتخاب عکاس و فیلمبردار مجالس خود تاکید و بیان کرد: در موارد متعدد شاهد شکایت‌های مردم به این اتحادیه هستیم، اما به دلیل اینکه اغلب این شکایات از افراد فاقد پروانه کسب صورت گرفته، به علت فقدان شناسنامه کاری و یا عدم دسترسی به این افراد بدلیل نداشتن مکان صنفی پیگیری و استیفای حقوق شهروندان امری دشوار است .

وی افزود: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اقدام به صدور کارت فیلمبرداری و برگه ماموریت برای اکیپ های فیلمبردار عکاس نموده است و با همکاری اتاق اصناف، اداره نظارت براماکن عمومی نیروی‌انتظامی شهرستان تلاش دارد با بازرسی از تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها از ورود افراد بدون مجوز به این مکان‌ها جلوگیری کند.رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت بیان نمود، شهروندان گرامی می توانند جهت شناسایی واحد های صنفی دارای مجوز به وبسایت اتحادیه به آدرس www.eakasanjiroft.ir مراجعه و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی شکایات خود را در سامانه اتحادیه ثبت نمایند.