‍ پیاز جنوب کرمان در حال صادرات است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

🔻رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از آزاد بودن صادرات محصول پیاز خبر داد.

🔺به گزارش کنارصندل، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: هم‌اکنون صادرات پیاز این منطقه با ارائه بسته تشویقی برای صادرکننده‌ها، در حال انجام است.

🔺سعید برخوری تصمیم صادرات پیاز را در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی اعلام کرد.

🔺وی از اعطای بسته تشویقی توسط دولت تدبیر و امید برای صادرات محصول پیاز خبر داد و گفت: دولت به ازای صادرات هر کیلو صادرات پیاز ۵۰۰ تومان تحت عنوان بسته تشویقی به صادر کننده پرداخت می‌کند.

🔺رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به قیمت فعلی پیاز در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به کیفیت نوع پیاز قیمت، این محصول در محل مزرعه تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و بیشتر نیز به فروش می‌رسد.

🔺وی گران‌ترین نوع این محصول را پیاز سفید از نوع مینِروا اعلام کرد و بیشترین میزان پیاز منطقه جنوب کرمان را از نوع سفید برشمرد.

🔺برخوری مجموع پیاز طرح نخست و دوم منطقه جنوب کرمان را ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار برشمرد و از پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تّن در این در نوبت‌های کشت خبر داد.

🔺وی با بیان اینکه برداشت پیاز طرح نخست در منطقه جنوب کرمان از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری آغاز شد، گفت: برداشت پیاز طرح دوم هم تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

🔺رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت بیش از ۴۰ درصد پیاز طرح اول جنوب استان کرمان خبر داد و میزان سطح زیر کشت پیاز طرح نخست را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و طرح دوم را چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.
گزارش از: یاسر رییسی سرحدی