. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 45138 تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 | 07:39 ق.ظ

روزهای سخت عکاسان و فیلمبرداران شهرستان ،حمایت قاطع مسئولین را می طلبد

به گزارش کنارصندل، علیرضا فرخی رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت با ابراز نگرانی از موازی کاری بسیاری از ادارت ، ارگانها ، سازمان ها و مراکز دولتی و نیمه دولتی در امور مربوط به صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان گفت: مشکلاتی فراتر از شیوع کرونا دامن‌گیر صنف عکاسان و فیلمبرداران شده است که […]

به گزارش کنارصندل، علیرضا فرخی رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت با ابراز نگرانی از موازی کاری بسیاری از ادارت ، ارگانها ، سازمان ها و مراکز دولتی و نیمه دولتی در امور مربوط به صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان گفت: مشکلاتی فراتر از شیوع کرونا دامن‌گیر صنف عکاسان و فیلمبرداران شده است که حمایت قاطع مسئولین شهرستان را می طلبد.


وی اظهار داشت: موازی‌کاری‌ در امور مربوط به این صنف باعث شده است که همکاران ما با دشواری‌های زیادی مواجه شوند. متاسفانه ورود به ناحق مراکز متعدد به ویژه دفاتر پیشخوان دولت، اداره پست ، پلیس+۱۰ و بعضی از ادارات و ارگانهای دولتی به امور مربوط به این صنف از یک طرف و شیوع بیماری کرونا از طرفی دیگر، این صنف را به نابودی کشانده است.

فرخی افزود: مشکلات اقتصادی مدتی است که بر دوش بسیاری از اعضاء زیر مجموعه این اتحادیه سنگینی کرده و آنها را وادار به تعطیلی واحد صنفی خود و دست‌کشیدن از این شغل هنری که بار ثبت هویت و فرهنگ یک ملت را به دوش می‌کشند نموده است.


وی بیان کرد: بر اساس قوانین نظام صنفی هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی بدون داشتن پروانه کسب حق ارئه خدمات فیلمبرداری، عکاسی ، فتوکپی،تایپ وتکثیر را در مدارس ، دانشگاهها ،ادارات و یا اماکن و مراکز دولتی ، نیمه دولتی ندارد


رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت بیان نمود:اینجانب به نمایندگی از اعضای زیر مجموعه اتحادیه مراتب اعتراض و انتقاد همکاران خود را در نشست های متعدد و در جلسات تصمیم گیری بیان نموده ام و با ارجاع موضوع به کمیسیون نظارت شهرستان خواستار جلوگیری از این موازی کاری ها شدم، موضوع در کمیسیون مطرح و پس از تصویب و تایید هیئت عالی نظارت کشوراز طریق فرمانداری شهرستان جهت اجرایی شدن به تمامی ادارات ،ارگانها ، مراکز و موسسات ابلاغ گردید. اما متاسفانه این موازی کاری ها همچنان ادامه دارد و این اقدام نادیده گرفتن حقوق مسلم عکاسان و فیلمبرداران شهرستان می باشد .


علیرضا فرخی با بیان اینکه صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت یکی از صنوفی است که علاوه بر موازی کاری های یاد شده ، از اسفند سال گذشته به دنبال شیوع بیماری کرونا و بسته شدن تالارهای پذیرایی ، بخش اعظم فعالیت عکاسان و فیلمبرداران مجالس کاهش یافت و یا متوقف شد و هیچگونه درآمدی نداشتند. در بعضی از موارد عکاسان و فیلمبرداران حتی توان پرداخت اجاره واحدهای صنفی خود را ندارند.


رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت گفت: این اتحادیه بیش از ۳۵۰ عضو دارد و بالغ بر ۸۵۰ نفر مباشر،گرافیست ، عکاس و تصویربردار تحت پوشش این واحد های صنفی مشغول به کار بوده اند ، اما متاسفانه بخش زیادی از فعالان این رسته به سمت تعطیلی واحد صنفی و اخراج کارکنان خود پیش رفتند و این مسئله صنف عکاس و فیلمبردار شهرستان را تهدید می کند . چرا که تعطیلی این واحد های صنفی تعداد زیادی از شهروندان به ویژه قشر جوان را بیکار و مشکلات عدیده ای را برای آنان و خانواده هایشان بوجود آورده است. وی از مسئولین شهرستان خواست جلو این موازی کاری ها گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع قانونی صورت پذیرد تا از ورشکستگی این صنوف آسیب دیده جلوگیری شود .

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبردارا شهرستان جیرفت در پایان اظهار داشتند :امیدواریم با حمایت مسئولین در حذف این موازی کاریها در آینده ای نزدیک ، بستری امن ، پایدار با اطمینان و آرمش برای اعضای زیر مجموعه این اتحادیه فراهم گردد که نتیجه آن ایجاد اشتغال و توسعه بهتر کسب و کار در شهرمان خواهد شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =