. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 45155 تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 | 03:04 ق.ظ

درخشش گروه کودکانه خاله مژگان جیرفت، (تنها نماینده بخش کودک استان کرمان) در چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کنار صندل چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه، چهارشنبه ۲۹ بهمن تا جمعه ۱ اسفند به مدت سه روز با حضور شرکت کنندگانی از سراسر ایران و ۱۶ کشور دیگر در شهر کرمان برگزار شد. مژگان سنجری(خاله مژگان) مجری برنامه کودک و نوجوان جنوب کرمان به عنوان تنها نماینده […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کنار صندل چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه، چهارشنبه ۲۹ بهمن تا جمعه ۱ اسفند به مدت سه روز با حضور شرکت کنندگانی از سراسر ایران و ۱۶ کشور دیگر در شهر کرمان برگزار شد.

مژگان سنجری(خاله مژگان) مجری برنامه کودک و نوجوان جنوب کرمان به عنوان تنها نماینده بخش نمایش میان پرده کودک از استان کرمان به مرحله فینال چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه راه پیدا کرد.

سنجری با ابراز خرسندی از حضور دو کودک هنرمند از شهرستان جیرفت در این جشنواره گفت: بهار عربی و کسری مقبلی کوچکترین شرکت کنندگان چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه بودند.

او با بیان اینکه هدفش فقط شادی کودکان است افزود: دو کودک هنرمند جیرفتی اولین اجرای صحنه ای خود را در جشنواره بین المللی ستاره های صحنه تجربه کردند، ایشان ابراز خوشحالی کرد از اینکه تجربه زیبایی را برای کودکان هنرمند شهرش رقم زده است.

سنجری با اشاره به محتوای نمایشنامه اجرای خود در این جشنواره گفت: نمایشنامه به گونه ای طراحی شده بود که سوغاتی های استان کرمان و بخشی از جاذبه های گردشگری، مکان های تاریخی و ظرفیت های عالی شمال و جنوب استان کرمان را در قالب اجرای کودک به صورت موزیکال روی صحنه نمایش داده شد.

خاله مژگان گفت: در این برنامه بازی بومی محلی “یه قل دوقل” نیز با هدف آشنایی بچه ها با بازی های محلی معرفی شد و همچنین “مفرشو” را به عنوان یک نماد از قدیم به بچه ها معرفی کرد. در قدیم از “مفرشو” برای نگهداری گیاهان دارویی و خوراکی های خشکبار و… استفاده می‌کردند.

او افزود: متن زیبای نمایشنامه توسط مهدی شریفی نوشته شد که ایشان نقش مهم عروسک نمایشی را هم در این برنامه به عهده داشت و با اجرای عالی خود خاطره شیرینی را در ذهن همه شرکت کنندگان به یادگار گذاشت.

سنجری گفت: با این نمایشنامه دو هدف داشته است که اولین و مهم ترین آن شناساندن مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری برای کودکان بود که موضوع بسیار متفاوتی برای برنامه کودک است و دومین هدف خود را آشنایی با زیبایی های استان کرمان برای شرکت کنندگان جشنواره عنوان کرد.

مژگان سنجری از مدیر محترم کانون فرهنگی و تربیتی سبزواران سرکار خانم مریم نادری و مدیر محترم آموزشگاه بازیگری گدروزیا آقای محسن پلاشی تشکر کرد همچنین از زحمات فراوان مادر و خواهر هنرمند خود برای طراحی لباس و دوست هنرمندش خانم نغمه افتخاری برای طراحی دکور و همچنین از همراهی خانواده مقبلی، عربی و شریفی بابت همراهی شان قدر دانی کرد.

یادآور می شود: مجید قناد، لاله مالمیر، مهرداد یکتا داوران بخش کودک، جواد انصافی، یوسف صیادی، حسین رفیعی، علی کهن، فاطمه رادمنش و علی محمد رادمنش داوران بخش نمایش کمدی، سوسن حسنی دخت، شاهین بهرام نژاد، عبدالرضا امیر احمدی و مرتضی ایمانی داوران بخش مجریان صحنه چهارمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه بودند.

هنرمندانی از کشورهای سنگال، فلسطین، نیجریه، بنگلادش، تاجیکستان، الجزایر، یمن، کره جنوبی، ساحل عاج، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، مراکش، هندوستان و لبنان در جشنوراه بین المللی ستاره های شرکت کردند.

جشنواره بین المللی ستاره های صحنه هرسال به میزیانی استان کرمان با مدیریت صمد قربان نژاد و شهرام ملکی نیا، هماهنگی و همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع مس سرچشمه، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان برگزار می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 12 =