. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 45207 تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 | 15:01 ب.ظ

ارتباط دو سویه دانشگاه ها با دادگستری، نقش مهمی در رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم دارد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم خواهد داشت. اصغر ستایی مختاری در نشست اجتماعی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه جیرفت افزود: برگزاری جلسات مشترک مسئولان […]

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم خواهد داشت.

اصغر ستایی مختاری در نشست اجتماعی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه جیرفت افزود: برگزاری جلسات مشترک مسئولان دانشگاه ها و دانشجویان با حضور قضات در صورت تداوم اثرگذاری خواهد داشت؛ در این راستا اساتید و قضات متخصص در صورت درخواست دانشگاه ها برای برگزاری جلسات آموزشی، نقد و بررسی به دانشگاه ها معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به توانمندی دانشجویان همچنین نقش اساتید و مدیران دانشگاه ها در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: تشکیل کارگروهی از مسئولان دانشگاه با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارها ارتباطی دو سویه با دستگاه قضا است که نقش مؤثری درافزایش آگاهی دانشجویان از قوانین حقوقی و کیفری خواهد داشت.

رییس دادگستری جیرفت ادامه داد: این کارگروه در راستای قانون پیشگیری از وقوع جرم و زیر مجموعه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خواهد بود.

ستائی مختاری خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تحقیقات، پایان نامه ها اولویت دار وایده پردازی همچنین نشریات دانشجویی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم حمایت می کند.این مقام قضائی ادامه داد: سامانه سجام نیز طرحی از قوه قضائیه است که کارمندان، اساتید و دانشجویان می توانند برای ثبت نام و مشارکت در آن نقش داشته باشند.

رئیس دانشگاه جیرفت نیز نشست مسئولان دانشگاه جیرفت با رییس دادگستری شهرستان را اتفاق مبارکی خواند که نتیجه آن کاهش یا رفع دغدغه ها خواهد شد.

دکتر مختاری، بستر دانشگاه جیرفت را دارای ظرفیت لازم برای همکاری با شورای اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دانست و خاطر نشان کرد: این دانشگاه با برگزاری برنامه های فرهنگی و مشاوره و اجرای بخشنامه های فرهنگی سعی در کاهش آسیب های اجتماعی در فضای دانشگاهی را دارد.

وی پیشنهاد برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی دانشجویان جهت بازدید دانشجویان از زندان را داد و خاطر نشان کرد: این بازدید می تواند سالانه باشد و دانشجویان با مشاهده زندانیان متوجه خواهند شد که گاهی یک لحظه اشتباه به اندازه تباهی یک عمر تمام می شود.

وی تصریح کرد: حضور دانشجویان در فضای زندان باعث تغییر نگاه آن ها نسبت به جرم و دلایل ورود به زندان می شود همچنین باعث افزایش هوشیاری آن ها نسبت به اعمال شان می شود

در پایان این نشست معاونین دانشگاه جیرفت نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و مقرر شد که در قالب طرح پژوهشی اسیب های اجتمایی شهرستان مورد بررسی میدانی قرار بگیرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =