اراده دهیار نابینای چاه دادعلی برای آبادی روستا


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


«معلولیت»، واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان سرتاسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست

صابر رئیسی دهیار روشندل روستای چاه دادعلی از بخش مرکزی شهرستان رودبارجنوب درگفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری کنار صندل اظهار کرد: که معلولیت محدودیت نیست.

وی از مشکلات پیش رویش در انتخاب شده به عنوان دهیار روستا گفت: روزی که شورای دوره چهارم روستا تصمیم به تغییر دهیار به دلیل کم کاری و نارضایتی مرم روستا کرد، و شورای تصمیم به انتخام بنده به عنوان دهیار جدید روستا گرفت.

وی ادامه داد: انتخاب بنده توسط شورای روستا به عنوان دهیار جوو سنگینی بر علیه من در روستا بوجود آمد توسط عده ای به دلیل نابینا بودن من و شرایطی که داشتم اما با حمایت شورای روستا ، بخشداری و اداره کل امور روستایی استانداری کرمان حکم بنده رو در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۲۷ به عنوان دهیار روستای چاه دادعلی به فرمانداری رودبارجنوب ابلاغ کردند.

رئیسی دهیار روشندل روستای چاه دادعلی بیان کردند: اولین قدم من به عنوان دهیار روستا موفق شدم یک هکتار زمین را برای دهیاری در بهترین نقطه روستا بگیرم و یک مجموعه بازی برای کودکان ، جدول کشی، فضای سبز ، زمین والیبال لوله گزاری بوستان و افزایش فضای سبز بهشت زهرای انحام شد.

رئیسی یادآور شد: در سرشماری آبان ۹۵ در صورتی که وظیفه شخص دهیار نبود جمعیت روستا که قبل از من زیر ۱۰۰ خانوار بود با تلاش هایی که انجام دادیم به ۱۴۰ خانوار افزایش پیدا کرد.

رئیسی دهیار روستا افزود: از دیگر مشکلات روستا آب شرب روستا بود که به دلیل پراکندگی روستا و ضعیف بودن آب اکثر مواقع با سوختن پمپ آب مواجع میشدیم با پیگیری های که انجام دادیم موفق به حفر یک حلقه چاه و برطرف کردن مشکل کامل آب روستا شدیم.

دهیار چاه دادعلی یاد آور شد: در بخش جاده وسط روستا زیرسازی آن با مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان انجام شده و اعتبار این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان گرفته شده و آماده آسفالت هست، مدرسه این روستا فرسوده بود که با پیگیری هایی که انجام دادم با همکاری خیرین مدرسه ساز یک مدرسه ۶ کلاسه در این روستا ساخته شد.

وی اظهار داشت : در ماه گذشته پروژه روشنایی بهشت زهرا با ۱۲ متر ارتفاع دارای ۱۰ پروژکتور، لوله گزاری وافزایش فضای سبز بهشت زهرا با همکاری بخشدار شهرستان انجام شد.

صابر ریٔیسی دهیار روستا در آخر یادآور شد که با صبر و تلاش فراوان و در پیچ و خم راه رو های اداره کل ها موفق شدیم تا روستایی آباد برای مردم بسازیم.

گزارش از: یاسر رئیسی سرحدی