. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 45638 تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 | 11:34 ق.ظ

تمام ظرفیت‌ها در خدمت ایجاد انتخاباتی پرشور و آرام باشد

به گزارش کنارصندل، دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت در دیدار مدیر پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل گفت: در انتخابات پیش رو ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از قبیل تمامی رسانه ها، ، روابط عمومی ها و غیره در صدد ایجاد انتخاباتی پرشور و پر از آرامش باشیم که بی شک […]

به گزارش کنارصندل، دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت در دیدار مدیر پایگاه خبری تحلیلی کنارصندل گفت: در انتخابات پیش رو ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از قبیل تمامی رسانه ها، ، روابط عمومی ها و غیره در صدد ایجاد انتخاباتی پرشور و پر از آرامش باشیم که بی شک نتیجه آن سربلندی نظام اسلامی خواهد بود

حسین سلامی در این نشست عنوان کرد: انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را در پیش رو داریم. در اینکه همه عزیزان نقش و اهمیت و جایگاه انتخابات و تعیین سرنوشت در نظام اسلامی را می دانند شکی نیست، با این حال شورای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی شهرستان نیز بنا بر تکلیف قانونی که در قوانین انتخابات ریاست جمهوری، و شوراها و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در دادگستری ها تشکیل شده است

دادستان جیرفت اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید به قلم و آنچه که از آن می تراود قسم یاد می کند و این نشان از جایگاه و اهمیت این موضوع دارد. همچنین در جاهای متعددی می فرماید اگر کسی برای شما خبری آورد و سخن گفت در مورد آن تحقیق کنید، و همچنین نهی می کند از ظن و گمان بد. لذا شایسته است تمامی ما به ویژه اصحاب رسانه همانند سابق این موارد را به خودمان متذکر شویم و بر اساس آن سخن بگوییم.

دبیر شورای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی جیرفت افزود: در دوره کنونی مردم در شرایط خاص اقتصادی و معیشتی هستند و هم جایگاه فضای مجازی و رسانه اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. در این شرایط تاکنون تصمیم بر آن است که تمامی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام شود. دیگر شاهد ستاد و تبلیغات حضوری و فیزیکی نخواهیم بود و تجمعاتی که در دوره های قبل شاهد آن بودیم قطعا وجود نخواهد داشت. با توجه به این شرایط رسانه ها و فضای مجازی کانون توجهات خواهند بود. لذا شایسته است اصحاب رسانه با ایجاد فضای مناسبی هم در صدد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هم تعیین کننده خط مشی برای مردم و کنترل کننده افکار عمومی باشند، که بی شک می توان گفت افکار عمومی امروز در دست فضای مجازی است.

سلامی تاکید کرد: تمامی ما باید از این فضای مجازی و بستر رسانه ها به نحو احسن بهره ببریم و این ها نقاط قوت ما باشند. در این فرصت پیش رو آگاهی های عمومی را باید همانند آگاهی های حقوق شهروندی افزایش بدهیم. همانطور که شاهد بودیم تمامی رسانه ها با آگاهی دادن به موقع و گسترده مردم را جهت مبارزه با بیماری کرونا آشنا کردند. شایسته است که این اتحاد، همدلی و هم افزایی در انتخابات پیش رو صورت بپذیرد.

سلامی بیان کرد: رسانه ها باید در زمینه ایجاد انسجام ملی و انسجام استانی نقش آفرینی کنند. از تخریب چهره افراد موثر جلوگیری کنند. انتشار دهنده خدمات نظام، فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از قبیل تمامی رسانه ها، شبکه‌های دولتی، روابط عمومی ها و غیره در صدد ایجاد انتخاباتی پرشور و پر از آرامش باشیم که بی شک نتیجه آن سربلندی نظام اسلامی خواهد بود.

حسین سلامی تصریح کرد: بر اساس قانون، تبلیغات زودهنگام ممنوع بوده و جرم محسوب می شود؛ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی. رسانه ها با تبین این موضوع، نقش مهمی در آگاه سازی جامعه نسبت به تخریب و یا مطرح کردن غیرقانونی چهره ها ایفا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در ماده ۷۴۶ که در مورد نشر اکاذیب در فضای رایانه ای و مخابراتی است به صراحت قید شده چنین اقداماتی مجرمانه بوده و از یک روز تا دو سال حبس خواهد داشت. از آنجایی که شأن این جلسه اطلاع رسانی و پیشگیری است پس لازم است که با آگاهی بخشیدن به عموم مردم آنها را نسبت به این جرائم مطلع نماییم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سیزده =