. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 45670 تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 | 08:30 ق.ظ

انگور یاقوتی دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ در منطقه کهنوج

انگور یاقوتی در حال رسیدن دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ در منطقه کهنوج تاکستان جناب سرهنگ خاکی نهاد 🔻محصول این تاکستان بسیار عالی بسیار خوشه های درشت، خوشرنگ البته هنوز کامل نرسیده و بسیار به موقع به بازار می آید و بازار کاملا خالی و قیمت بالا می باشد. 🔻برداشت انگور در نیمه اردیبهشت ماه در جنوب […]


انگور یاقوتی در حال رسیدن دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ در منطقه کهنوج تاکستان جناب سرهنگ خاکی نهاد

🔻محصول این تاکستان بسیار عالی بسیار خوشه های درشت، خوشرنگ البته هنوز کامل نرسیده و بسیار به موقع به بازار می آید و بازار کاملا خالی و قیمت بالا می باشد.

🔻برداشت انگور در نیمه اردیبهشت ماه در جنوب کرمان در حالی که در غرب و شمال غرب کشور اکنون انگور درحال جوانه زدن است. این یعنی یک موقعیت اقتصادی بی نظیر یعنی بازار خالی یعنی قیمت بالا و یعنی سود آوری بالا این یک نعمت خدادادی است که نادیده می گیریم و اهمیت نمی دهیم.

🔻 کشاورز ما مجبور نیست که پیاز و گوجه بکارد تمام بازارهای جهان در این فصل انگور می طلبد پیاز و گوجه را می توانند در گلخانه تولید کنند اما محصولات باغی را به این سادگی نمی توانند تولید کنند مگر اینکه شرایط آب و هوایی یاری دهد.

🔻 پس تا سالیان دراز می توان محصول انگور نوبرانه برای بازار داخل و خارج تولید نمود. یک محصول پایدار کاشت یک بار برداشت هرسال بدون نیاز به پلاستیک و بذر و… بدون دغدغه ها و مشکلات جالیز.

خسرو سعیدی، کارشناس کشاورزی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =