نمایش اجتماعی “لولیان” از فاطمه رادمنش بازیگر جیرفتی به زود روی صحنه میرود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

فاطمه رادمنش بازیگر ، نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویویزیون درباره فعالیت های جدید خود گفت : در شرایط فعلی ضمن توجه به تئاتر به عنوان دغدغه اصلی ام ، در حوزه فیلم نامه نویسی و تدریس آنلاین مشغول هستم. در کنار این فعالیت ها مترصد اجرای نمایشی با عنوان لولیان هستم و قصد دارم برای اجرای آن با چند سالن نمایشی وارد مذاکره بشوم. البته این نمایش که مضمونی اجتماعی دارد را در سال ۱۳۸۹ در کرمان روی صحنه اجرا کرده بودم.

وی در باره مضمون و فضای نمایش تاکید کرد: این نمایش که در جشنواره تئاتر جنوب کرمان در سال ۱۳۹۳ برنده جایزه بهترین نمایشنامه شد ، توسط علی محمد رادمنش نوشته شده است.نمایش درباره زندگی دختری است که سال ها از خانواده اش در روستا دور شده و به شهر آمده است. دختر برادر ناتنی دارد و با آمدن به خانه خواهرش متوجه اتفاقاتی می شود که چندان خوشایند نیست .

وی همچنین با اشاره به اهمیت و کارکرد های تئاتر خیابانی در شرایط فعلی عنوان کرد : وقتی که به سراغ تئاتر خیابانی می روم و کار می‌کنم مشخص است که به عنوان شغل و ممردرآمد به آن نگاه نمی‌کنم. تئاتر خیابانی اصلا درآمدی ندارد و به نظرم کاری ایثارگرانه‌است که نشان از دلسوزی برای انجام کار فرهنگی برای جامعه دارد. خیلی از سوژه هایم مربوط به معضلات روز اجتماعی مثل زنان سرپرست خانوار و کودکان کار است . پرداختن به تئاتر خیابانی دلی و احساسی و ماحصل عشق به تئاتر است.

فاطمه رادمنش فعالیت هنری و بازیگری خود را سال ۷۹ در شهرستان جیرفت آغاز کرد و سپس در شهر کرمان در رشته های بازیگری، عکاسی، گویندگی رادیو و تلویزیون و مجری‌گری کودک به فعالیت پرداخت. او دانش آموخته تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و از جمله فعالیت‌هایش در حوزه بازیگری و کارگردانی می‌توان به حضور در برنامه عصر جدید ، سیامول، نمایش های دو به دل، لولیان ، دوشیزگان باغ لیمو ، آرش ، بید خون و نوازش جوجه تیغی، نمایش برگشتن و نمایش خیابانی جان و جن اشاره کرد و فاطمه رادمنش با این نمایش نیز موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار بازیگری و کارگردانی در نخستین سوگواره نمایش‌های آئینی و عاشورایی خمسه شده است.او همچنین موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بازیگری جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره های استانی، منطقه ای و ملی شده است و دیپلم افتخار و تندیس چهارمین جشنواره تئاتر شهر تهران برای بازی در نمایش کنکور شهروندی در نقش یک زن مهاجر افغانستانی را به دست آورده است./ میزان