. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 46031 تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1400 | 15:47 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: برخی از نامزدهای انتخابات، اعتراض دارند که مسئولین بایستی دقیق رسیدگی کنند

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تولید واکسن کرونای ایرانی، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند که ای مومنین از عذاب و عِقاب الهی بترسید و تقوا داشته باشید و در گفتار، قول سدید داشته باشید. وی با اشاره به اینکه معنای خوف از […]

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تولید واکسن کرونای ایرانی، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند که ای مومنین از عذاب و عِقاب الهی بترسید و تقوا داشته باشید و در گفتار، قول سدید داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه معنای خوف از خدا همانا ترس از مواخذه‌ی از نتیجه اعمال خودمان است، افزود: از خدا می خواهیم که خدایا در قیامت با عدالت، با ما رفتار نکن بلکه با فضل، عفو و بخششِ خودت با ما برخورد کن.وی خاطرنشان کرد: انسان مومن، نباید حرفی را که با عقل، سازگاری ندارد به زبان بیاورد.

خطیب نماز جمعه جیرفت، یکی از مصادیق تقوا را اجتناب از اسراف دانست و گفت: اسراف گناهی کبیره می باشد و خصوصاً در نعمتهایی که همه مردم حق دارند از آنها استفاده کنند که آب و برق از این جمله هستند و در این خشکسالی، کشور با کمبود آب و برق مواجه است و مردم باید همکاری کنند و به اندازه نیاز اکتفا کنند.

وی حماسه ملت ایران اسلامی در جمعه گذشته را به ملت، که برنده این حماسه بودند و همچنین رهبری معظم تبریک گفت و افزود: در انتخابات هفته گذشته، مشارکت نزدیک ۵۰ درصد بود ولی در نوع خودش با توجه به شرایط زمانی و مکانی که دشمن، خواب مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصدی را می دید و این ملت، ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات داشتند، یک حماسه بزرگ و مهم است و رهبری نیز از مردم تقدیر و تشکر کردند.

وی تصریح کرد: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، عواملی دارد که اولین عامل آن، وضعیت کرونایی کشور بود که به نظر کارشناسان و معاون وزیر بهداشت، حدود ۱۰ درصد مردم دچار بیماری کرونا بودند و نمی توانستند رای بدهند و برخی هم به خاطر ترس از کرونا، موفق به رای دادن، نشدند.

حاج آقا تارم، عامل دیگر مشارکت ۵۰ درصدی را مدیریت ۸ ساله کشور عنوان کرد و گفت: مدیریت ۸ ساله‌ی کشور با توجه به شرایط، باعث کاهش مشارکت شد و خصوصاً ۴ ساله‌ی اخیر که باعث نارضایتی مردم شده که بر کاهش مشارکت نقش داشت.

وی سومین دلیل مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را همانا فاصله گرفتن مردم از بسیاری از مدیران تبیین کرد و افزود: این فاصله گرفتن به معنای فاصله گرفتن مردم از عملکرد آن مدیران بوده است.وی چهارمین عامل مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر را جنگ رسانه ای و روانی دشمن، ارزیابی کرد و بیان داشت: مردم تحت بمباران شدید، کم‌نظیر و همه جانبه‌ی جنگ تبلیغی قرار داشتند.

امام جمعه جیرفت، عامل دیگر مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را سیاه نمایی برخی از افراد خودی در داخل معرفی کرد و گفت: این سیاه نمایی ها را در برخی از مناظرات شاهد بودیم.وی خاطرنشان کرد: ششمین عامل موثر در مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، برخی از ضعف های مدیریتی در فرایند انتخابات خصوصاً در ساعات اولیه در سراسر کشور بود که روند انتخابات، با اخلال مواجه شده و مردم در اول صبح به صندوق رای مراجعه می‌کردند که با مشکل قطع بودن سامانه مواجه شده و مردم نگران شدند و وضعیت مدیریت، بر روحیه مردم در کاهش مشارکت در انتخابات تاثیر داشت.

حاج آقا تارم درباره مزایای انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: یکی از مزایای این انتخابات در بحث امنیت بود که در بحث امنیت، قبل، حین و بعد از انتخابات که از ملت فداکار، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، پاسداران، بسیجیان، قوه قضائیه و شورای تامین، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ابراز داشت: امیدواریم رئیس جمهور منتخب که برای برنامه‌ریزی و گزینش وزرا و مدیران حدود ۴۵ روز فرصت دارند و بتوانند درمورد تحولی را که وعده آن را داده است موفق و موید باشند و از تمام ظرفیت کشور استفاده کند.

وی افزود: در هفته قوه قضاییه، یاد و نام دکتر بهشتی و یارانش را در حادثه هفتم تیر گرامی می داریم و این هفته را به همه قضات، ریاست محترم قوه قضائیه و همچنین رئیس جمهور منتخب که کارنامه ای درخشان در قوه قضاییه و همچنین در تولیت حرم رضوی داشتند تبریک می گوییم.حجت الاسلام تارم تاکید کرد: قوه قضاییه جایگاه مهمی در قانون اساسی دارد و این قوه مستقل، محل تظلم و دادخواهی مردم است.

وی ورود واکسن ایرانی کرونا به مرحله عمل را افتخار بزرگی ارزیابی کرد و افزود: در روزهای آینده، اولین واکسن ایرانی به مردم عرضه می‌شود و در آینده به ۶ نوع واکسن داخلی دسترسی پیدا می کنیم که در واقع جزو شش کشور جهانی هستیم که تولید کننده واکسن هستند که جای تبریک دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تزریق واکسن کرونا دو شرط را داشتند؛ اول اینکه نوبتشان باشد که اکنون نوبت ایشان رسیده است و دیگر اینکه واکسن کرونا ایرانی باشد که اکنون واکسن ایرانی را تزریق می کند.

خطیب نمازجمعه جیرفت یکی از مشکلات در انتخابات را دوگانگی بین هییت نظارت شورای محترم نگهبان و مجلس محترم شورای اسلامی نام برد و افزود: از مسئولین امر می خواهیم این دوگانگی را حل کنند که به نفع مردم نیست.

وی در پایان تاکید کرد: برخی از نامزدهای انتخابات، اعتراض دارند که از مسئولین میخواهیم دقیق رسیدگی کنند تا حق کسی ضایع نشود زیرا انتخابات حق الناس است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =