شکرالهی: پیام‌رسان‌های خارجی تا توانمندسازی نرم‌افزارهای داخلی فعال هستند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

پیام‌رسان‌های خارجی تا توانمندسازی نرم‌افزارهای داخلی فعال هستند

جیرفت – ایرنا – نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس ضمن انتقاد از آنچه سیاه‌نمایی در اطلاع‌رسانی از طرح مجلس درباره فضای مجازی خواند گفت: تا زمانی که نرم‌افزارهای داخلی همه سرویس‌های لازم با شاخصه‌های بین‌المللی ارائه نکنند، پیام‌رسان‌های خارجی فعال هستند.

منصور شکرالهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دفتر جیرفت در جنوب استان کرمان اظهارداشت: لذاطرح صیانت از حقوق کاربران به‌دنبال مسدودکردن اینستاگرام، واتساپ و در مجموع شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی نیست.

با توسعه شبکه های داخلی غرض ورزی ها کاهش می یابد

وی در ادامه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه ها و پیام رسان های خارجی صفحاتی را که تصاویر و رشادت های شهید سلیمانی را بارگذاری کرد، مسدود و اکانت های موردنظر را از دسترس خارج می کردند.

شکرالهی افزود: این موضوع با هدف نرسیدن صدای آزادی خواهی به گوش جهانیان انجام شد ولی با توسعه شبکه ها و پیام رسان های داخلی این غرض ورزی ها به حداقل می رسد.

نماینده مردم برخی شهرستان های جنوب استان کرمان در مجلس در ادامه بر توسعه و تقویت شبکه های پیام رسان داخلی تاکید کرد و گفت: با کمک متخصصان حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان علاوه بر توسعه و تقویت شبکه های داخلی مالکیت معنوی کاربران نیز حفظ می شود.

وی ادامه داد: همچنین با تصویت پیام رسان های داخلی کسب و کارها توسعه و رشد خواهند یافت و مردم از درآمدزایی ایمن و پایداری برخوردار می شوند.

طرح برای منافع مردم برنامه ریزی شده 

شکرالهی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در راستای منافع مردم برنامه ریزی شده است، زمان اعلام وصول این طرح را سال گذشته اعلام و تصریح کرد: این طرح با کمک همه افراد، نخبگان و نمایندگان دستگاه های تصمیم‌گیر در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد و پس از آن به دلیل اهمیت موضوع در مرکز پژوهش های مجلس نیز مورد بازبینی قرارگرفت.

نماینده مردم شهرستان های کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست اخیر مجلس این طرح نیز با توجه به اشکال ها و ایرادهایی که داشت، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور انجام کار کارشناسی و بررسی بیشتر و استفاده از همه ظرفیت های کشوری و ملی به کمیسیون مشترک متشکل از نماینده همه نهادهای تصمیم گیر مجلس و دولت ارجاع داده شد.

فقط نحوه بررسی طرح تصویب شد

وی در ادامه با بیان اینکمه طرح مجلس در زمینه صیانت از حقوق کابران در فضای مجازی در اذهان مردم سیاه نمایی شده از این رو مردم باید در جریان جزییات این طرح قرار گیرند تصریح کرد: این طرح تصویب نشده است؛ مجلس شورای اسلامی فقط نحوه بررسی این طرح را تصویب کرد.

این نماینده مجلس بر حساسیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی این طرح توسط صاحب‎نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی مورد بررسی‌ قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه در زمینه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به تصویب مجلس رسیده صرفاً تعیین نحوه بررسی طرح در مجلس بوده که به اشتباه در برخی از رسانه ها به عنوان تصویب طرح فضای مجازی منعکس شده است.

شکرالهی ادامه داد: متاسفانه اطلاع رسانی ها در این زمینه اشتباه و سیاه نمایی بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کابران در صورت تصویب و موافقت مجلس و شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا می شود، گفت: گمانه زنی ها در زمینه این طرح ادامه دارد.

به گزارش ایرنا طی روزهای گذشته انتشار برخی اخبار درباره بررسی طرحی با عنوان صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی خبرساز بوده و واکنش های بسیاری را حتی بین مسئولان بخش های مختلف کشور داشته است.