. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 46382 تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | 08:32 ق.ظ

استاندار کرمان :

رسانه‌ها به مدیران آگاهی‌رسانی کنند/ رسانه‌ها تحت تاثیر فضاهای ساختگی قرار نگیرند

استاندار کرمان از رسانه‌ها خواست تا نسبت به موارد فساد و عدم اجرای قانونی به مدیران آگاهی‌رسانی کنند و گفت: به جای مچ‌گیری بسیاری از موارد را می‌توانیم روشنگری کنیم.به گزارش کنارصندل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند به مناسبت “روز خبرنگار” در برنامه صبحگاهی شبکه استانی کرمان ” صبح […]

استاندار کرمان از رسانه‌ها خواست تا نسبت به موارد فساد و عدم اجرای قانونی به مدیران آگاهی‌رسانی کنند و گفت: به جای مچ‌گیری بسیاری از موارد را می‌توانیم روشنگری کنیم.
به گزارش کنارصندل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند به مناسبت “روز خبرنگار” در برنامه صبحگاهی شبکه استانی کرمان ” صبح بخیر کرمان” حضور یافت و با تبریک این روز به جامعه رسانه‌ای و خبری استان، خبرنگاران مشاور مسئولان و تصمیم‌گیران هستند و تاکید کرد که باید فضا را برای فعالیت بی‌دغدغه این قشر فراهم کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: حرفه خبرنگاری به لحاظ شغلی درآمد بالا، آینده تضمین شده‌ و امنیت روانی و شغلی قابل پیش‌بینی و ثابتی ندارند، بنابراین برای افرادی که وارد این حوزه می‌شوند به غیر از عشق به توسعه کشور، خدمت به انسان‌ها و ارتقا و تحکیم بیشتر پایه‌های نظام انگیزه دیگری نباید تعریف کرد.
دکتر زینی‌وند، کرمان را جزو استان‌های دارای اهالی رسانه و خبرنگاران صاحب نام و تاثیرگذار برشمرد و از آنها خواست تا نقد منصفانه را دنبال کنند.

وی به مدیران نیز توصیه کرد از نقد دلسوزانه و مشفقانه رسانه‌ها دلخور نشوند و ادامه داد: مدیران هیچ‌وقت به دلیل یک انتقاد، پای رسانه‌ها را به دستگاه قضائی باز نکنند.
زینی‌وند همچنین بیان داشت: اهالی رسانه باید دقت داشته باشند که هیچگاه تحت تاثیر فضاهای ساختگی قرار نگیرند تا ناخواسته بخشی از عملکرد یک مدیر، دستگاه و نظام تخریب شود.
استاندار کرمان گفت: رسانه‌های متعددی با هزینه‌های کلان برای تخریب جمهوری اسلامی شکل گرفته‌اند و کوچکترین بی‌دقتی در انتشار یک خبر ممکن است سر خطی برای تخریب‌های بیشتر باشد و بعدا فضا از دستمان خارج شود.
دکتر زینی‌وند به فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوص آرامستان بهشت کریمان اشاره و عنوان کرد: به حواشی غیرواقعی در مورد این پروژه پرداخته شد که بخشی از آن به دلیل بی‌دقتی در رسانه‌های داخلی بود.
وی از رسانه‌ها یک درخواست نیز داشت و گفت: کلیدواژه‌های توسعه‌ای در حوزه‌ توسعه متوازن زیرساخت‌ها، مشاغل خرد، گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بخش خدمات در ایجاد اشتغال و غیره بر مبنای اسناد آمایش در استان شکل گرفته که رسانه‌ها در ترویج این گفتمان‌ها، کلیدواژه‌ها و مطالبه‌گری مداوم از مسئولان در هر دوره‌ای می‌توانند به ما کمک کنند.
استاندار کرمان ادامه داد: رسانه‌ها در مواردی که به یقین و اطمینان می‌رسند در جایی فساد، رانت و عدم اجرای قانونی وجود دارد، حتما به مدیران آگاهی‌رسانی کنند و در واقع به جای مچ‌گیری بسیاری از موارد را می‌توانیم روشنگری کنیم.
دکتر زینی‌وند با تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه استان کرمان اظهار داشت: با خانه‌های مطبوعات شمال و جنوب استان جلساتی داشته‌ایم و هر امکانی در اختیار داشته‌ باشیم برای کمک به بیمه، مسکن و دیگر مسائل خبرنگاران انجام خواهیم داد.
خبرنگار : آزیتا لشکری نژاد

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =