. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 46416 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | 10:58 ق.ظ

اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در جیرفت طبق پروتکل های بهداشتی

خداداد امینی روش گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هیئت های عزاداری، مساجد و تکایا سطح شهرستان جیرفت می بایست نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی را در فضای باز با ۴ درصد ظرفیت همراه با رعایت فاصله حداقلی ۲ متر از طرفین برگزار کنند. «خداداد امینی روش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، […]

خداداد امینی روش گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هیئت های عزاداری، مساجد و تکایا سطح شهرستان جیرفت می بایست نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی را در فضای باز با ۴ درصد ظرفیت همراه با رعایت فاصله حداقلی ۲ متر از طرفین برگزار کنند.

«خداداد امینی روش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هیئت های عزاداری، مساجد و تکایا سطح شهرستان جیرفت می بایست نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی را در فضای باز با ۴ درصد ظرفیت همراه با رعایت فاصله حداقلی ۲ متر از طرفین برگزار کنند.


دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت افزود: عزاداران حسینی برای حضور در نماز تاسوعا و عاشورای حسینی حتما باید از ماسک استفاده کرده و سجاده، مهر نماز و زیرانداز شخصی بهمراه داشته باشند.



وی بیان کرد: وعاظ، مداحان و مسئولین برپایی مراسم عزاداری نیز می باست این دستورالعمل ها را به اطلاع عزاداران رسانده و نسبت به رعایت این موارد تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.


امینی روش ابراز کرد: همچنین با توجه به شرایط کرونایی هر گونه دسته روی هیئت های عزاداری در سطح شهرها و روستاها قبل و بعد از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.


دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان جیرفت تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند منجر به انتقال بیماری کرونا شده و خدای نکرده موجب ایجاد حق الناس می شود.


وی در خاتمه عنوان کرد: به لطف خداوند و با تلاش مسئولین هیئت های مذهبی تاکنون مراسم عزاداری حسینی در سطح شهرستان با رعایت این دستورالعمل ها برگزار شده و امیدواریم اقامه نماز ظهر عاشورا نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشکوه برگزار شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =