. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 46455 تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | 13:48 ب.ظ

فراخوان دومین سوگواره مجازی عکس عاشورایی «شور حسینی»

اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت با همکاری اتاق اصناف ، حوزه بسیج اصناف شهرستان و مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی آرمین در راستای ثبت و ماندگاری لحظه های ناب عشق به اباعبدالله الحسین (ع) دومین سوگواره مجازی عکس عاشورایی با عنوان «شور حسینی» را برگزار می کند. رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان جیرفت از رویداد دومین […]

اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت با همکاری اتاق اصناف ، حوزه بسیج اصناف شهرستان و مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی آرمین در راستای ثبت و ماندگاری لحظه های ناب عشق به اباعبدالله الحسین (ع) دومین سوگواره مجازی عکس عاشورایی با عنوان «شور حسینی» را برگزار می کند.

رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان جیرفت از رویداد دومین سوگواره مجازی عکس عاشورایی با عنوان «شور حسینی» که قرار است در پاییز ۱۴۰۰ برگزار شود خبر داد.

علیرضا فرخی در گفت و گو با خبرنگار کنارصندل، اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار ایده‌ای تحت عنوان سوگواره عکس (شور حسینی و کرونا ) بصورت مجازی برگزار شد و مورد استقبال هنرمندان عکاس زیادی قرار گرفت و امسال این سوگواره برای دومین بار تحت عنوان «شور حسینی» برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی شامل مسابقه عکاسی حرفه ای، مسابقه عکاسی موبایلی، و نمایشگاه عکس از آثار برتر است.

وی ادامه داد: بخش جانبی نیز شامل پویش اینستاگرامی #شورحسینی_عاشورا ، دعوت ازبرندگان سوگواره سال گذشته و شماری از عکاسان مطرح جنوب در برنامه لایو زنده اینستاگرامی #شورحسینی_عاشورا برگزار می‌شود.

علیرضا فرخی تصریح کرد: برنامه‌های این سوگواره به صورت مجازی است همچنین اگر تا زمان برگزاری اختتامیه شرایط کرونا مساعد باشد کارگاه‌های آموزشی حضوری برگزار خواهد شد.

فرخی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال بخش مسابقه عکاسی تا ۲۵ مهر ماه است. جوایز بخش مسابقه عکاسی در بخش حرفه‌ای برای رتبه اول ۳۰، رتبه دوم ۲۰ و رتبه سوم ۱۰ میلیون ریال است. برای بخش موبایلی نیز، ۳ جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای سه نفر اول به همراه تندیس یادبود در نظر گرفته شده است. در نهایت هم دو جایزه ویژه به دو اثر برتر در دو موضوع «روضه‌های خانگی» و «سلامت و عزاداری» به همراه تندیس یادبود، اهدا می‌شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت ادامه داد: در هر بخش(حرفه ای و موبایلی) هر عکاس می تواند حداکثر ۴ قطعه عکس(رنگی یا سیاه وسفید) را ارسال نماید.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی در تمامی بخش های این سوگواره باید مربوط به سال جاری باشدافزود: در صورتی که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی بعنوان اثر برتر معرفی گردد، ارسال فایل اصلی عکس از سوی شرکت کننده ضروری است .

فرخی با اشاره به اینکه شرکت‌کننده در مسابقه به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است تصریح کرد: دبیرخانه سوگواره استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به سوگواره، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌دارد.

عکس ها باید با طول ۲۵۰۰ پیکسل و ۳۰۰ dpi ، وفرمت JPEG باشند و هرگونه اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به مستند بودن اثر خدشه وارد کند.

وی ادامه داد: داوری آثار در هفته نخست آبان ۱۴۰۰ انجام می‌گیرد و آثار برگزیده و راه یافته به نمایشگاه در نیمه دوم آبان ماه اعلام می‌شود. مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در آذر ماه ۱۴۰۰ و همزمان با ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) صورت می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: متقاضیان برای شرکت در این سوگواره باید با مراجعه به سایتeakasanjeroft.ir www.و ثبت نام آثار خود را مطابق با شرایط عنوان شده به آدرس ارسال و یا به دبیر خانه سوگواره به آدرس : جیرفت خیابان امداد ساختمات اتاق اصناف اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان جیرفت ارسال نمایند.

فرخی با تاکید بر اینکه سوگواره عکس عاشورایی «شور حسینی» در راستای ثبت و ترویج فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی برگزار می‌شود، گفت: نگاه سوگواره بر پایه رسالتی است که حضرت زینب(س) در روز عاشورا داشته است و امیدوارم ما هم بتوانیم با توجه و بر اساس تخصص خود، این فرهنگ عاشورایی را روایت کنیم

رئیس اتحادیه عکاسان در پایان افزود: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۳۴۴۳۳۱۰۴۶۵ و یا ۰۹۱۳۱۴۸۰۴۱۱تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =