. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 46462 تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | 13:09 ب.ظ

فوت ۱۰بیمار کرونایی در ۴۸ساعت گذشته در جنوب کرمان

دکتر علی اصغر خیرخواه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صبح امروز شنبه سی ام مردادماه با اشاره به فوت ۱۰ بیمار کرونایی در چهل و هشت ساعت ساعت گذشته گفت: در همین مدت، نتیجه تست کرونای ۹۷نفر مثبت شده و این افراد بستری شده اند. وی با اعلام هشدار وخامت اوضاع در جنوب استان […]

دکتر علی اصغر خیرخواه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صبح امروز شنبه سی ام مردادماه با اشاره به فوت ۱۰ بیمار کرونایی در چهل و هشت ساعت ساعت گذشته گفت: در همین مدت، نتیجه تست کرونای ۹۷نفر مثبت شده و این افراد بستری شده اند.

وی با اعلام هشدار وخامت اوضاع در جنوب استان کرمان، از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، در مراجعه به مراکز درمانی تعلل نداشته باشند.

دکتر خیرخواه افزود: اکنون شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش بوده است.

وی از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش داده و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در این روزهای سخت و بحرانی بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به کووید۱۹ دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

دکتر خیرخواه گفت: رعایت فاصله ۲ متر در داخل منزل ، استفاده از ماسک در صورت عطسه و سرفه ، خودداری از روبوسی و در آغوش گرفتن و تهویه هوای داخل خانه از جمله راههای پیشگیری از کرونای خانوادگی است.

وی با اشاره به تداوم روند مطلوب واکسیناسیون در جنوب استان کرمان، شمار کل  واکسن های کرونای تزریق شده تا امروز شنبه را ۱۵۲۸۱۸ دُزعنوان کرد که از این تعداد، ۱۲۲۰۰۱نفر دُز اول و ۳۰۸۰۷ نفر دٌز دوم را دریافت کرده اند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =