. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 46545 تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 | 11:42 ق.ظ

چوگان فقط ورزش نیست، بخشی از میراث فرهنگی ایران است

وزیر ورزش و جوانان خود را مدافع چوگان در مجامع عمومی دانست و گفت: چوگان فقط ورزش نیست، بخشی از میراث فرهنگی ایران است. به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان عصر روز ( جمعه ١٢ شهریورماه) در بازدید از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا […]

وزیر ورزش و جوانان خود را مدافع چوگان در مجامع عمومی دانست و گفت: چوگان فقط ورزش نیست، بخشی از میراث فرهنگی ایران است.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان عصر روز ( جمعه ١٢ شهریورماه) در بازدید از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا با تاکید بر اینکه چوگان فقط ورزش نیست بلکه بخشی از میراث فرهنگی ایران است، گفت: شخصا به این رشته ورزشی اعتقاد دارم لذا همواره دانشجویان را تشویق کردم تا پایان نامه و رساله های خود را در خصوص چوگان‌ بنویسند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: تاکنون چندین مقاله در خصوص چوگان نگارش شده که جای قدردانی دارد؛ بلااستثنا در ترم های تحصیلی حتما در یک جلسه برای دانشجویان در مورد چوگان صحبت می کنم که همواره مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی جلسه ای مقدماتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به چوگان نیز پرداخته شد زیرا چوگان فقط ورزش نیست بلکه بخشی از میراث فرهنگ ایران است.

سجادی تصریح کرد: مولفه های فرهنگی مانند گذشت، رشادت، ایثار، صلح و حتی رزم در چوگان وجود دارد که تایید کننده مطلب مذکور است؛ امروزه در دنیا صلح و ورزش مطرح است و برای آن کنگره و نشست برگزار می کنند که این مولفه ها در چوگان وحود دارد و در گذشته بجای جنگ چوگان بازی می کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با همراهی مسئولان و بررسی چوگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور توسعه فرهنگی شکل می‌گیرد که در این صورت موضوعات مختلف می‌تواند در کتاب های درسی مطرح شود و در این راستا دفاع جانانه از چوگان کردم؛ بدون شک من را یکی از یاران خود بدانید.

در پایان این بازدید میدانی، تابلو منقش به چوگان از سوی ابراهیم نوزایی رییس جیرفتی فدراسیون چوگان به سجادی وزیر ورزش و جوانان اهداء شد.

این گزارش می‌افزاید، در این بازدید دهخدایی و امیرابراهیمی به ترتیب مشاور ارشد و نایب رئیس فدراسیون و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، روسای فدراسیون‌های ورزشی و معا‌نین و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =