. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 47133 تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 | 08:01 ق.ظ

شهرستان های جنوبی کرمان نردبان تخصصِ برخی از پزشکان عمومی / خدامراد میرآبادی

✍️ خدامراد میرآبادی نوشت:🔰 اگر اهل شهرستانهای جنوب استان کرمان باشید و نیمه های شب گذرتان به کلینیکها و مطبهای شخصی پزشکان متخصص در شهرستانها و استانهای همجوار خورده باشد ، حتما مشاهده کرده اید که اکثر مراجعه کنندگان از شهرستانهای جنوبی هستند که با هزاران مشکلات و مشقات خود را به شهرستانها و استانهای […]

✍️ خدامراد میرآبادی نوشت:
🔰 اگر اهل شهرستانهای جنوب استان کرمان باشید و نیمه های شب گذرتان به کلینیکها و مطبهای شخصی پزشکان متخصص در شهرستانها و استانهای همجوار خورده باشد ، حتما مشاهده کرده اید که اکثر مراجعه کنندگان از شهرستانهای جنوبی هستند که با هزاران مشکلات و مشقات خود را به شهرستانها و استانهای همجوار رسانده و چون آشنایی ندارند ، همیشه نوبتهای آخر شب و گاها” نزدیکیهای صبح با هزار منت نصیب این عزیزان می شود!


🔰این در حالی است که در اکثر دولتها برای بهره مندی از خدمات یکسان و توسعه ی متوازن سهمیه ای را برای پذیرش پزشکان عمومی در دوره های تخصصی برای مناطق کم برخوردار ، در نظر گرفته اند که با توجه به همین سهمیه ها گروهی از پزشکانی که سالها پشت کنکور دوره های تخصصی مانده اند ، در کمین این فرصتها بوده و از سایر شهرستانها مشروط بر این که پس از اتمام دوره در شهرستانهای جنوبی خدمت کنند ، قبول می شوند. البته جا دارد از آن
عزیزانی که به منظور خدمت رسانی ، هم می پذیرند که جز سهمیه ی این شهرستانها شرکت کنند و هم پس از اتمام تحصیل در یکی از این شهرستانها حضور پیدا می کنند و علی رغم نبود زیر ساختهای لازم سالها خود را وقف سلامت این مردم محروم می کنند بی نهایت سپاسگزاریم


🔰 لیکن روی سخنم با پزشکان عمومی است که با استفاده از سهمیه ی این شهرستانها قبول می شوند و به محض ورود به دوره های تخصصی دنبال کانال و پارتی و راه و چاره ای هستند که به هر قیمتی در شهرستانهای جنوبی حضور پیدا نکنند! که صد البته باید بگوئیم متاسفانه موفق هم بوده اند! و بعضا” با نصب تابلو یا اعزام پزشکی جایگزین هرگز به محل مورد تعهد خود نمی آیند! و همواره شاهد بوده ایم که مردم همین شهرستانها باید کیلومترها را طی کنند تا به مطب این گونه پزشکان برسند!


🔰 البته که حساب این گونه افراد از آن پزشکان متخصص و متعهد ی که با عشق و علاقه حتی از استانهای دیگر در شهرستانهای جنوبی حضور پیدا می کنند تا با حضور و وجودشان دایره ی سلامت مردم را تکمیل کنند ، جداست و نگارنده به نمایندگی از تمام مردم شهرستان های جنوبی قدر دان زحمات این متخصصان امر پزشکی بوده و دست آنها را می بوسم.


🔰 متاسفانه این اپیدمی در سایر ادارات نیز سرایت کرده و اگر فکری به حال آن نشود ، مصداق همان به نام شهرستانهای جنوبی و به کام دیگران خواهد شد!


🔰 قطعا” مردم عادی از این موضوع بی خبر ولی متولیان امر خصوصا” دانشگاه علوم پزشکی واقف هستند لذا تمنا دارد دستور فرمائید تا پزشکان متخصص مورد نظر به محل تعهد خدمت خود مراجعه فرمایند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 17 =