. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 47172 تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 | 08:33 ق.ظ

‍ دستگیری دوگروه متخلف شکار و زنده گیری پرندگان وحشی در ساردوئیه

🔻به گزارش کنارصندل: مطهره قریشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از دستگیری شکارچی و عامل زنده گیری پرندگان وحشی خبر داد. 🔻وی در این باره گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی و پایش مناطق در عرصه های طبیعی شهرستان به منظور جلوگیری از شکار وصید غیر مجاز در بخش ساردوئیه شهرستان […]

🔻به گزارش کنارصندل: مطهره قریشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از دستگیری شکارچی و عامل زنده گیری پرندگان وحشی خبر داد.

🔻وی در این باره گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست حین گشت زنی و پایش مناطق در عرصه های طبیعی شهرستان به منظور جلوگیری از شکار وصید غیر مجاز در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت موفق به دستگیری متخلف شکارچی پرندگان وحشی شدند

🔻قریشی افزود: از یک گروه از متخلفین یک قطعه کبک شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد و ازگروه دیگر که در باغ شخصی اقدام به زنده گیری پرندگان وحشی می نمود با اخذ نیابت قضایی از مرجع محترم قضایی بخش ساردوئیه نسبت به بازرسی از باغ اقدام کردند و در بازرسی از باغ فوق الاشاره یک قطعه کبک وحشی زنده گرفتار در دام و انواع تله ها پرندگان کشف و ضبط و به منظور رسیدگی به تخلف انجام شده صاحب باغ به دستگاه قضایی معرفی شد.

🔻وی با بیان اینکه پرنده کشف شده در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد افزود: مطابق با تبصره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست ، شکار و یا زنده گیری هر قطعه کبک مبلغ سه میلیون ریال است که برابر با قانون از متخلف اخذ خواهد شد.

🔻رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از زنده گیری پرندگان را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت یا شماره تماس رایگان ۱۵۴۰ گزارش کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 8 =