عزم جزم دستگاه قضایی جیرفت بر رسیدگی بیش از پیش بر امور زندان و زندانیان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

بازدید دادستان و دادیاران دادگستری جیرفت از زندان این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس دادستان و دادیاران دادگستری جیرفت از زندان جیرفت بازدید، و پس از برگزاری جلسه در محل زندان با حضور رئیس زندان و مسئولین مرتبط ، به امور زندانیان پرداختند و پرونده های زندانیان را مورد بررسی قرار دادند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت به همراه دادیاران دادسرای عمومی و انقلاب از زندان این شهرستان بازدید کرد..
خبرگزاری میزان، دفتر کرمان- حسین سلامی، دادستان جیرفت در حاشیه بازدید از زندان که در ساعت غیر اداری به مدت بیش از ۳ ساعت انجام شد، گفت: در دوره تحول قضایی در راستای بهبود وضعیت زندانیان اقدامات مهمی در اولویت قرار گرفته است و یکی از این اقدامات، بازدیدها و سرکشی‌های مستمر قضات از زندان ها است.
وی خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم تاکید کرد.

سلامی اظهارداشت: عزم و جزم دستگاه قضایی بر رسیدگی بیش از پیش بر امور زندان و زندانیان در راستای سند تحول بیشتر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت بیان کرد: ر راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رییس کل دادگستری استان، یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی جیرفت حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری است .
سلامی، تصریح کرد: اعتقاد ما این است زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می زنند باید زندانی شوند.

دادستان جیرفت خاطرنشان کرد: این بازدیدها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان وبررسی مشکلات مدد جویان انجام می شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدارها برخی از پرونده ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد که دستور پیگیری داده می شود.

گفتنی است رسیدگی ویژه به امور زندانیان، آشنایی از نزدیک با مشکلات زندانیان ، پیگیری موضوعات قضایی و حقوقی آنها، نظارت بر اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان، پیگیری امور مربوط به سلامت آنها، رسیدگی بر فرآیند برخورداری زندانیان از تخفیفات قانونی و تأسیسات ارفاقی، نظارت بر اجرای «دستورالعمل جامع حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی» در قبال زندانیان، نظارت بر نحوه اجرای «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها»، بررسی فرایند اشتغال زندانیان، رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان و .. از جمله دستورکارهای دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت و مجموعه دادیاران دادسرا است که در بازدیدها و سرکشی‌های مستمری است که از زندان‌ جیرفت مورد توجه قرار می گیرند