رسیدگی به ۵ هزار و ۷۶۲ پرونده در شوراهای حل اختلاف جیرفت طی ۵ ماهه امسال


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر سه روزه به جنوب استان کرمان از شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت بازدید و توسعه فرهنگ صلح و سازش را از اولویت های مورد تاکید قوه قضاییه دانست.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر جنوب استان کرمان و بازدیداز شعب شوراهای حل اختلاف جیرفت گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۵ هزار و ۸۰۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف جیرفت وارد و ۵ هزار ۷۶۲ پرونده مختومه شده است.

وی جمع پرونده های مصالحه شده در شوراهای حل اختلاف جیرفت طی ۵ ماهه امسال را یک هزار و ۹۳۰ پرونده ذکر کرد و ادامه داد: در پنج ماهه امسال نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح ۴۷ درصد بوده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: در پنج ماهه امسال در شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت نیز ۷۴ مورد سازش محقق و ۹ زندانی آزاد شده اند ودر کنارآن یک پرونده قتل نیز با سازش مختومه شده است.

موحد عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۱ شورای حل اختلاف در حوزه قضایی جیرفت فعالیت داشته و در این مدت ۱۴ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: میانگین تعداد پرونده های مختومه به ازاء هر شورای شهری در سال ۱۳۹۹ در شهرستان جیرفت طی سال گذشته ۷۸۷ فقره و به ازاء هر شورای روستایی ۲۵۷ فقره بوده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال گذشته از مجموع پرونده های مختومه ۱۴ درصد با مصالحه حقوقی، ۴۱ درصد با صدور رای حقوقی، ۲۱ درصد با مصالحه کیفری، یک درصد با قرار عدم صلاحیت، ۸ درصد با عدم سازش حقوقی و ۱۵ درصد با عدم سازش کیفری مختومه شده است.

موحد ادامه داد: از مجموع پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جیرفت اعم از پرونده های قابل سازش و غیرقابل سازش در سال ۱۳۹۹ تعداد پنج هزار و ۸۷ فقره بصورت مصالحه مختومه شده که درصد آن نسبت به کل پرونده های مختومه ۳۵ درصد و نسبت به پرونده های حقوقی و کیفری قابل مصالحه ۴۸ درصد بوده است.

وی اظهارداشت: در سال۹۹ نسبت به سال ۹۸ موارد ارجاع پرونده های شوراهای حل اختلاف به میزان ۱۰ درصد افزایش و تعداد پرونده های مختومه نیز به میزان ۱۲ درصد افزایش داشته است.