. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 47559 تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | 09:32 ق.ظ

حجت‌الاسلام تارم امام جمعه جیرفت، شهید لندی را سرمشقی برای جوانان و نوجوانان دانست

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز جمعه هشتم مهرماه۱۴۰۰ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه جیرفت اظهار داشت: سرپیچی از فرمان خاتم الانبیاء(ص) و تبدیل امامت به خلافت منجر به اختلاف و وضعیت فعلی جهان اسلام شده است. وی با گرامیداشت روز میراث فرهنگی و وقف، افزود: واقف یکی از بهترین کارهای نیکی است […]

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز جمعه هشتم مهرماه۱۴۰۰ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه جیرفت اظهار داشت: سرپیچی از فرمان خاتم الانبیاء(ص) و تبدیل امامت به خلافت منجر به اختلاف و وضعیت فعلی جهان اسلام شده است.

وی با گرامیداشت روز میراث فرهنگی و وقف، افزود: واقف یکی از بهترین کارهای نیکی است که بعد از مرگ، پرونده انسان را باز می‌گذارد و سعادت‌آفرین است.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: آنچه در مرز ما با کردستان عراق و ارمنستان می‌گذرد قطعا با دخالت صهیونیست‌ها روی داده و همه بدانند جمهوری اسلامی دارای صعه صدر بوده و هیچگاه عجولانه تصمیم نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها در هر کجای دنیا که باشند قاطع و فراموش ناشدنی خواهد بود و این حق را همواره برای خود محفوظ می‌دانیم.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا از برجام خارج شده و حق دخالت در مسائل برجام و مشروط دانستن آن را ندارد و این ایران اسلامی که در جایگاه تعیین شرط قرار دارد.دولت جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه همواره زمینه گفت‌وگو فراهم است اما مسائل کشور را به مذاکرات خارجی بویژه برجام گره نخواهد زد.گره نزدن واردات واکسن به پذیرفتن تعهدات خارجی و عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای نمونه بارزی از این مهم است.

وی در خطبه نخست گفت: ارزش‌های اخلاقی دینی از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام و رسالت خاتم الانبیاء(ص) به شمار می‌رود.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: انسان بواسطه ایثار و فداکاری در زندگی می‌تواند به بالاترین درجات ایمان نائل شود.

حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: نیکوکاری اجتماعی و خدمت‌رسانی به نیازمندان یکی دیگر از آموزه‌های دینی مهم و ارزنده اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به بیانه گام دوم انقلاب، ادامه داد: گسترش خدمت‌رسانی اجتماعی و کمک به مستضعفین از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: اقدام شهید لندی، کاری ایثارگرانه و فداکارانه بود که آموزه‌‌های اسلامی را تجلی بخشید و یاد شهید فهمیده ها را زنده کرد.

حجت‌الاسلام تارم شهید لندی را سرمشقی برای جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: این شهید نشان داد نسل امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس برای ایثارگری در هنگام نیاز آماده هستند.

وی افزود: والدینی که موفق به تربیت چنین فرزندان عزت آفرینی می‌شوند شایسته تقدیر و تجلیل هستند و باید آنان را ارج نهاد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =