. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 47762 تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 | 12:46 ب.ظ

سلامت روان مردم در دوران کرونا و پسا کرونا از دغدغه‌های حوزه بهداشت است

دکتر علی اصغر خیرخواه معاون بهداشت با بیان این مطلب که هفته سلامت روان از ۱۸لغایت ۲۴ مهرماه است، ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته، گفت: سرمایه گذاری در حوزه سلامت روان بسیار مهم است و در حال حاضر حرکت‌های رو به جلویی داشته است. دکتر خیرخواه افزود: در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی قریب ۲۷ […]


دکتر علی اصغر خیرخواه معاون بهداشت با بیان این مطلب که هفته سلامت روان از ۱۸لغایت ۲۴ مهرماه است، ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته، گفت: سرمایه گذاری در حوزه سلامت روان بسیار مهم است و در حال حاضر حرکت‌های رو به جلویی داشته است.

دکتر خیرخواه افزود: در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی قریب ۲۷ روانشناس در سطح یک ارائه خدمت می‌کنند و دسترسی مردم به دریافت این خدمات افزایش داشته است.

 وی بیان کرد: این روانشناسان آموزش دیده اند تا پیشگیری و مداخلات روانشناختی فعال درحوزه اختلالات روان پزشکی و آسیب های های اجتماعی داشته باشند.

دکتر خیرخواه ابراز کرد: نظام سلامت برای ایجاد عدالت در دسترسی و ارائه خدمات رایگان از سال ۱۳۹۳ همزمان با طرح تحول سلامت تعدادی روانشناسان در برنامه جذب شد تا بهتر پاسخگوی نیاز مردم باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اهمیت آموزش سواد سلامت روان به مردم، اضافه کرد: نظام سلامت در حال حاضر به عنوان هدف اصلی باید روی این موضوع کار کند.

وی تاکید کرد: سلامت روان مردم در دوران کرونا و پسا کرونا از جمله دغدغه‌های اصلی ما است و بنده نسبت به شرایط فعلی سلامت روان مردم جنوب احساس خطر می‌کنم.

دکتر خیرخواه در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی مردم پیشگیری از بیماری کرونا شده و خانوادها بیشتر خانه نشین شده اند و یکی از پیامد های اصلی این شرایط، مشکلات روحی و روانی است که پسا کرونا گریبان گیر ما می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =