. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 47788 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 | 11:31 ق.ظ

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی جیرفت تخریب می‌شود

رئیس دادگستری جیرفتبا تاکید بر این مطلب که حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یک ضرورت است، گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ‌ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود. اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری جیرفت در جلسه کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم […]

رئیس دادگستری جیرفتبا تاکید بر این مطلب که حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یک ضرورت است، گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ‌ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

اصغر ستایی مختاری، رئیس دادگستری جیرفت در جلسه کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت که در راستای اقدامات پیشگیرانه و حفاظت از اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان مرتبط برگزار شد، بیان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی ربط، به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از تبدیل شدن اراضی کشاورزی و مراتع حاصلخیز به اراضی غیر قابل کشت و همچنین حفظ رطوبت محیط شهری مورد تاکید است.


وی در رابطه با کاهش ورودی پرونده‌های با موضوع تصرف اراضی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز گفت: دستگاه‌های ذی ربط از جمله امور اراضی باید اقدامات پیشگیرانه خود را در خصوص زمین و اراضی به گونه‌ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها با این موضوع به سیستم قضایی جلوگیری شود.

رئیس دادگستری جیرفت کرمان خطاب به افراد سودجو که در مناطق نارجوئیه و خالق اباد اقدام به تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز غیر مجاز کرده اند، گفت‌: همه این افراد شناسایی شده اند و برخورد قانونی لازم با آن‌ها انجام خواهد شد.


ستائی مختاری، ضمن تاکید بر این مطلب که به زودی کار تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت آغاز خواهد شد، ادامه داد: تلاش می‌شود تا با نظارت دقیق و جدی اجازه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی داده نشود و با سوء استفاده کنندگان در این راستا طبق قانون برخوردخواهد شد.
وی با بیان اینکه خرید و فروش اراضی منطقه خالق آباد جیرفت از مرزی که مدیریت جهادکشاورزی مشخص کرده و خارج از طرح هادی می‌باشد، ممنوع است، از مردم شریف شهرستان جیرفت وحومه خواست فریب افراد سودجو را نخورند.


رئیس دادگستری جیرفت کرمان در پایان اعلام کرد: بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش اراضی خالق آباد و نارجوئیه کنند متخلف شناخته شده و با آن‌ها برخورد قانونی لازم صورت می‌پذیرد. 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =