. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 48045 تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 | 15:11 ب.ظ

انتقاد امام جمعه عنبرآباد از مجلس جشن در شب شهادت امام حسن عسکری (ع)

. حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: ان شاالله از رهگذر کسب و ملکه تقوا به سر منزل مقصود که حسن عاقبت است دست پیدا کنیم. ایشان در ادامه بحث عوامل استحکام و قوام نظام خانواده ابراز داشت: بخل […]

.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: ان شاالله از رهگذر کسب و ملکه تقوا به سر منزل مقصود که حسن عاقبت است دست پیدا کنیم.

ایشان در ادامه بحث عوامل استحکام و قوام نظام خانواده ابراز داشت: بخل و خساست از عوامل گسست خانواده است و سخاوت و گشاده دستی مختص مردان نیست؛ بلکه همسر و فرزندان نیز باید دارای سخاوت و گشاده دستی باشند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال سخاوت را دوست دارد و بهشت را خانه اهل سخاوت قرار داده است گفت: سخاوت راه شبیه شدن به خداوند منان است پس بیاییم با یاری رساندن به نیازمندان جامعه مروج و عامل گسترش و فرهنگ ساز فرهنگ زیبای سخاوت در جامعه باشیم.

ایشان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه‌السلام گفت: ایشان از جهتی غریب ترین امام محسوب می‌شود و این مطلب را خود حضرت در بیانی ابراز می فرمایند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ناسپاسی و ناشکری اگر در جامعه بوجود بیاید، نعمت از انسان برداشته می شود و اگر مردم عوض شوند سرنوشت نیز عوض خواهد شد.

ایشان سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) را تبریک گفت و افزود: اگر بخواهیم زمینه ساز ظهور امام باشیم، باید امروز در راه انتظار، اول تکلیف را شناخت و بعد به آن جامه عمل پوشاند.

بامری گفت: سه وظیفه مهم در عصر ظهور متوجه همه ما است اول دین دانی و دانستن معارف دینی از مجرای خودش، دوم پیاده کردن دانسته های دینی یعنی نظام شاکله زندگی بر اساس مبانی دینی و سوم حفظ و حراست از ارزشهای دین و معارف اهلبیت.

ایشان با انتقاد از گرفتن مجلس جشن شادی در شب شهادت امام حسن عسگری علیه السلام گفت: اینکه در شب شهادت امام معصوم علیه السلام در عنبرآباد مجلس عروسی گرفته می شود یعنی ما در مسیر انتظار قرار نداریم و در این زمینه همه ما مقصریم.

ایشان با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: از ابتکارات امام عظیم الشان، قرار دادن هفته وحدت است،؛ که بخش عظیمی از توطئه های دشمنان را در ایجاد اختلاف و دعوا بین صفوف مسلمین خنثی کرده است.

ایشان خاطرنشان کرد: اگر اتحاد بصورت واقعی و حقیقی بین مسلمین محقق شود؛ بسیاری از مشکلات همچون جنگ و ناامنی در برخی کشورهای مسلمان مانند افغانستان، یمن، عراق و سوریه حل خواهد شد.وی افزود: ورزشکاران‌افتخار کشور هستند و لازم است همگی نسبت به امر ورزش تلاش کنیم و در این مسیر به جذب جوانان به سمت ورزش از معضلات جلوگیری شود.

ایشان در ادامه افزود: مسئولین در شهرستان از همه ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی که فراوان هم است حمایت کنند و علیرغم همه تلاش‌ها در عرصه های مختلف افتخار آفرینان برای صعود به مراحل بالاتر نیازمند کمک هستند لذا باید ویژه دیده شود و خواسته ما اداره کل ورزش و جوانان این است که در تقسیم منابع و امکانات، نگاه عادلانه و متوازن داشته باشند و این تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با استقلال کامل عرصه ورزش در جنوب استان کرمان.

ایشان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در شهرستان عنبرآباد نیروی انتظامی تمام‌تلاش خود را بکار بسته که از این جهت از ایشان تشکر می کنم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =