. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 48212 تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | 09:56 ق.ظ

سرمایه گذار مجموعه گردشگری کنارصندل کجاست؟

🔶️ با تغییر مدیریت در شرکت گهرزمین بعنوان سرمایه گذار مجموعه گردشگری کنارصندل، ادامه کار در این مجموعه تعطیل شده که با هیچ منطقی سازگار نیست. مژده مشایخی 🔻تیرماه سال ۱۳۹۹ بود که کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن سازه ای در محوطه کنارصندل نشان‌ داده میشد. این سازه که […]

🔶️ با تغییر مدیریت در شرکت گهرزمین بعنوان سرمایه گذار مجموعه گردشگری کنارصندل، ادامه کار در این مجموعه تعطیل شده که با هیچ منطقی سازگار نیست.

مژده مشایخی

🔻تیرماه سال ۱۳۹۹ بود که کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن سازه ای در محوطه کنارصندل نشان‌ داده میشد. این سازه که از مصالح کاملا بومی منطقه ساخته میشد و قرار بود به مجموعه گردشگری تبدیل شود، در همان ابتدای کارش با حمایت برخی و مخالفت برخی دیگر مواجه شد.

🔻اما بلافاصله دکتر نصیر اسکندری، رئیس وقت پایگاه باستان‌شناسی جیرفت با توضیحاتی از این طرح حمایت کرد و گفت: 《این پروژه‌ سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای کپری است با هدف گردشگری و به همه‌ دوست‌داران میراث‌فرهنگی این اطمینان را می‌دهم که ساخت این مجموعه‌ی گردشگری هیچ منافاتی با ثبت‌جهانی کنار صندل ندارد.》

🔻 از کار پروژه مجموعه گردشگری چند ماهی نگذشته بود که به یکباره ساخت آن نیمه تمام به حال خود رها شد، هر چند کانکس های متعلق به کارگران و همه امکانات ساخت و ساز در آنجا مهیا شده بود.

🔻در این بین گویا در مدیریت شرکت سرمایه گذار، اتفاقاتی افتاد؛ سرمایه گذار مجموعه گردشگری کنارصندل شرکت گهرزمین است که در زمان مدیرعاملی آقای پوریانی این کار را با سرعت پیش میبرد اما با پایان یافتن دوره مدیریت پوریانی، کار کاملا تعطیل شد. آقای فلاح مدیرعامل جدید شرکت گهرزمین گویا رغبتی به ادامه کار در این پروژه را ندارد زیرا با آمدن او، ساخت مجموعه گردشگری کاملا تعطیل شده است.

🔻از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی استان نیز میگوید منتظر ارائه طرح این مجموعه است! به طوری که فعالی مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز در گفتگوی تلفنی در پاسخ به سوال ما در خصوص تعطیلی این پروژه گفت: میراث فرهنگی هیچ محدودیتی برای اجرای این طرح ندارد اما باید ابتدا طرح آن به ما ارائه شود تا در شورای راهبردی مورد بررسی و تایید قرار گیرد، ما منتظر ارائه طرح از سوی این سرمایه گذار هستیم.

🔻حال آنکه با آغاز عملیات ساخت و ساز این مجموعه در کنارصندل بارقه ای از امید در دل مردم بخصوص ساکنان کنارصندل ایجاد کرد که این پروژه بتواند در جذب گردشگر و آبادانی بیشتر منطقه موثر باشد اما متاسفانه دیری نپائید که این پروژه متوقف شد و همه امیدها نا امید شد.

🔻 با وجود محرومیت این منطقه و نبود سرمایه گذار در حد و اندازه شرکت گهرزمین در جنوب کرمان، می طلبد ادامه کار ساخت مجموعه گردشگری توسط شرکت گهرزمین ادامه پیدا کند، پروژه ای که اگر اجرایی شود حتما در بهبود اقتصاد مردم و جذب گردشگر نقش موثری خواهد داشت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =