. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 48224 تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | 14:36 ب.ظ

پارادوکس مشاغل در جیرفت

مطبهای پزشکان در ساختمانهای قدیمی / آرایشگران در ساختمانهای مجلل بلوار بعثت 🔻کنارصندل/ ساختمان پزشکان و مطب های پزشکان، سونوگرافی ها، داروخانه‌ها و…. همگی در قدیمی ترین ساختمانهای شهر جیرفت با قدمت بالای هفتاد سال در شلوغترین خیابان یعنی رجایی (لرها) قرار دارند، دکتر متخصص و فوق تخصص با گذارندن تحصیلات عالیه در قدیمیترین ساختمان […]

مطبهای پزشکان در ساختمانهای قدیمی / آرایشگران در ساختمانهای مجلل بلوار بعثت

🔻کنارصندل/ ساختمان پزشکان و مطب های پزشکان، سونوگرافی ها، داروخانه‌ها و…. همگی در قدیمی ترین ساختمانهای شهر جیرفت با قدمت بالای هفتاد سال در شلوغترین خیابان یعنی رجایی (لرها) قرار دارند، دکتر متخصص و فوق تخصص با گذارندن تحصیلات عالیه در قدیمیترین ساختمان ها به مردم خدمات درمانی می دهند که بعضی ساختمان امنیت جانی برای پزشک و بیماران ندارد.

🔻چندین سال قبل سیاست روسای بیمارستان ها برای نگه داشتن پزشک متخصص این بود مجوز در خیابان رجایی به آنها داده شود به دلیل منبع درآمد بالا باعث ماندگاری آنها در شهرستان باشند در حال حاضر با وجود دانشگاه علوم پزشکی و فارغ التحصیلان بومی می بایست این صنف مهم باید به بافت جدید منتقل گردند، تمامی پزشکان بومی توان ساخت یک ساختمان پزشکان در بافت های جدید را دارند.

🔻جالب است شهروندان بدانند بلوار بعثت با وجود ساختمان های تجاری مجلل و شیک در اختیار آرایشگران زنانه با دورهای کوتاه مدت چند ماهه خدمات آرایشی و بهداشتی به مردم می دهند./تفاوت این دو قشر را مردم ببیند.

🔻ساکنین بافت قدیم شهر با پیشرفت جامعه جهت تنوع در زندگی شهری اکثریت در شهرک های جدید بهشتی، رجایی، جماران و…‌‌‌‌ با ساخت و ساز جدید تغییر مکان داده اند ولی مطب های پزشکان و داروخانه و … برعکس جهت کسب درآمد به مناطق فرسوده روی می آورند.

🔻اگر مردم بخواهند با توجه به نیازی که مردم به این گروه شغلی دارند در هر نقطه از شهر احداث گردند می توانند کسب درآمد کنند.

🔻 به عنوان مثال داروخانه شاهرخی بعضی داروهای کمیاب از سایر شهرستان های استان به این مرکز مراجعه می کنند در بافت جدید قرار دارد ولی آزمایشگاه وطن خواه با بهترین امکانات در کوچه ۴ متری بدون درنظر گرفتن یک متر فضای پارک در قدیمی ترین بافت شهری قرار دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =