. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 48248 تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400 | 10:46 ق.ظ

نشست خبری دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اصحاب رسانه برگزار شد

دکتر ذبیح الله اعظمی در نشست خبری شامگاه چهارشنبه با اصحاب رسانه  پیشینه ورزشگاه تختی جیرفت را بین دهه ۴۰ تا ۵۰ اعلام کرد و گفت: این مجموعه ورزشی بر اساس جمعیت زمان خود احداث شده ولی امروز با جمعیت فعلی باید مجموعه ورزشی متناسب با جمعیت احداث شود. وی افزود: با پیگیری ها مقرر […]

دکتر ذبیح الله اعظمی در نشست خبری شامگاه چهارشنبه با اصحاب رسانه  پیشینه ورزشگاه تختی جیرفت را بین دهه ۴۰ تا ۵۰ اعلام کرد و گفت: این مجموعه ورزشی بر اساس جمعیت زمان خود احداث شده ولی امروز با جمعیت فعلی باید مجموعه ورزشی متناسب با جمعیت احداث شود.

وی افزود: با پیگیری ها مقرر است در محل زمین های غیرفعال در ورودی شهر جیرفت این مجموعه ورزشی شامل ورزشگاه ۳۰ هزارنفری و نیز یک مجموعه سوارکاری احداث شود.

دکتر اعظمی همچنین از پیگیری برای ارتقای ساردوئیه و اسماعیلی جیرفت به شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت منطقه را بررسی کردیم لذا شهرستان شدن ساردو و بخش اسماعیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه کارشکنی های زیادی انجام شده ولی با این مسایل پیگیر این موضوع هستیم.این نماینده مجلس از حضور کارشناس تقسیمات کشوری در استان کرمان خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ششم آبان این کارشناس به جنوب کرمان سفر می کند و موضوع شهرستان شدن ساردوئیه و اسماعیلی در این سفر بررسی می شود. 

نماینده مجلس به گازرسانی به بخش ساردوییه نیز اشاره کرد و گفت: معارضان مانع اجرای این طرح شده بودند ولی از طریق استانداری و دستگاه قضایی این موضوع پیگیری شد.وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با معارضان این‌طرح برخورد می کند افزود: امیدواریم تا پایان آذرماه سال جاری گازرسانی به ساردوییه انجام شود.

دکتر اعظمی به وضعیت گازرسانی شهر جیرفت نیز اشاره کرد و شرایط فعلی عملکرد پیمانکار گاز را خوب برشمرد و گفت: ۱۰ هزار علمک در جیرفت نصب شده ولی متاسفانه فقط ۲ هزار و ۵۰۰ نفر انشعاب گاز خریداری کرده اند.این نماینده مجلس همچنین به موضوع ارتقای جنوب استان کرمان به یک استان اشاره و بیان کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم.

دکتر اعظمی در ادامه به طرح راه آهن جیرفت -بم- جاسک نیز اشاره و بودجه سالانه این طرح را پنج‌ میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: پیگیر بازنگری این طرح برای تامین اعتبار هستیم.وی افزود: طبق برآورد کارشناسان هزینه هر کیلومتر  راه آهن در کوه جبالبارز ۳۹ میلیارد تومان در قسمت کوهستانی و در قسمت دشت ۳۵ میلیارد تومان است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس همچنین به طرح پایانه صادراتی گلشن آرا نیز اشاره و تاکید کرد: این طرح در حال پیگیری است لذا امیدواریم تا آذرماه سال جاری فعالیت آن آغاز شود.وی همچنین از ‌پیگیری مرز هوایی نیز خبر داد و حمایت مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان و قلعه گنج) از پروازهای جیرفت – تهران شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی به جوابیه مدیرکل ورزش و جوانان در زمینه اعتبار طرح چمن مصنوعی مجموعه ورزشی زحمتکشان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری اختصاص بودجه شهرستان عنبرآباد در چمن‌ مصنوعی جیرفت از طریق دیوان محاسبات انجام می شود.

وی بر رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد و افزود: بودجه هر شهرستان باید در همان شهر هزینه شود.اعظمی از رایزنی و پیگیری تعامل با بانک ها برای ارایه تسهیلات در زمینه خبر انشعاب گاز خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

وی به مشکل زمین کارکنان شهرداری جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: این زمین ها به دلیل واقع شدن روی ۲ گسل با مشکل مواجه شده که با مشاوران تخصصی پیگیر رفع این مشکل هستیم.

این نماینده مجلس افزود: کد شهرک طبیعت در حال پیگیری است لذا زمین های مجاور شهرک طبیعت با اخذ کد، دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت.وی به آخرین وضعیت بیمارستان عنبرآباد نیز پرداخت و گفت: پیمانکار در حال فعالیت است لذا پیگیر احداث فاز به فاز این طرح هستیم.

دکتر اعظمی در ادامه به قهرمانی سعید افروز از ورزشکاران اسفندقه جیرفت در پارالمپیک توکیو اشاره کرد و از پیگیری استخدام این ورزشکار از طریق شرکت ملی صنایع مس خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری روند اجرایی شدن فعالیت ها در معدن کرور، کارخانه لاستیک جیرفت و سیمان عنبرآباد خبر داد و گفت: معدن کرور بزودی راه اندازی می شود و درحال رایزنی جذب سرمایه گذار برای ۲ کارخانه دیگر هستیم.وی درباره برخی مباحث مطرح شده در زمینه انتخاب افراد برای مسئولیت های مختلف ادارات نیز گفت: افراد متقاضی مدیریت رزومه خود را به ایمیل شخصی ارسال کنند تا بررسی شوند./ ایرنا

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =