. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 48309 تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | 12:31 ب.ظ

حجت الاسلام تارم: روز ورود رهبر معظم انقلاب به شهرستان جیرفت به عنوان روز جیرفت ثبت شود

امامبه گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: شهید حسین فهمیده، به تمام جوانان و نوجوانان و بزرگان فهماند که برای دفاع از اسلام نباید لحظه‌ای تعلل کرد. وی افزود: اقدام شجاعانه، به هنگام و ایثارگرانه باید در هر عصری برای حراست از اسلام انجام شود چرا […]

امامبه گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: شهید حسین فهمیده، به تمام جوانان و نوجوانان و بزرگان فهماند که برای دفاع از اسلام نباید لحظه‌ای تعلل کرد.

وی افزود: اقدام شجاعانه، به هنگام و ایثارگرانه باید در هر عصری برای حراست از اسلام انجام شود چرا که تاخیر در آن موجب خسارت خواهد شد.

وی با با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان، تصریح کرد: شهید فهمیده همواره الگویی برای جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان است. بسیج دانش اموزی از بهترین تشکل‌هایی است که یک جوان و نوجوان می‌تواند در آن قرار بگیرد.

امام جمعه جیرفت با گرامیداشت شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست منافقان و گرامیداشت مناسبت‌های ۱۳ آبان، گفت: دشمنی آمریکا و اسرائیل با اسلام قطعی، جدی و آشکار است و این دشمنی با ایران اسلامی به مراتب شدیدتر است.تسخیر لانه جاسوسی بزرگترین سیلی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا است که امام راحل(ره) از آن به عنوان انقلابی بزرگتر از انقلاب نخست ملت ایران یاد می‌کند.این واقعه ثابت کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و واقعه طبس با امداد الهی گواهی دیگر بر این مدعاست. تبعیت از ولایت فقیه و توجه به کار جهادی سبب پیروزی کشور در تمامی عرصه‌ها خواهد شد.

وی گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهیم روز ورود رهبر معظم انقلاب به شهرستان جیرفت را به عنوان روز جیرفت در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کند تا روزی به نام این شهرستان انقلابی و شهیدپرور در تقویم کشور گرامی داشته شود.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به بیانات رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: اسلام دینی کامل و جامع است که باید حق این جامعیت ادا شود.

حجت‌الاسلام تارم افزود: دین اسلام قادر است تمام نیازهای بشریت تا قیامت را پاسخ گوید چرا که مطابق با فطرت اصیل، ثابت و کهنه ناشدنی انسانی است.

وی ادامه داد: مفاهیم متعالی ارزشی همچون عدالت همواره در فطرت انسان مطلوب است و کهنه‌ ناشدنی است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه بحث دفاع در اسلام به طور کامل و با تمام جزئیات بیان شده، افزود: تمام مسلمانان باید آیه ۶۰ سوره انفال را در عمل مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام تارم بیان کرد: مسلح بودن به سلاح نظامی روز یکی از دستورات قرآنی در این آیه شریفه به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: پدافند غیرعامل امروزه بهترین شیوه مبارزه با دشمن است و همه کشورها توجه به آن را برای حراست از خود و کاهش تلفات انسانی در اولویت قرار داده‌اند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: اقتدار در پدافند غیرعامل مصونیت آفرین است و همواره مورد تاکید اسلام و خاتم‌الانبیاء(ع) بوده است.مسوولان نظام باید در آموزش همگانی و تخصصی پدافندغیرعامل را در دستور کار دهند تا کشور متضرر نشود.حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت بیانگر سهل‌انگاری در پدافندغیرعامل است و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ دشمن انجام شود.عدم اعتقاد برخی مسوولان به پدافند غیرعامل باعث چنین مشکلی شده و دولت جدید و مجلس باید با تخصیص بودجه و اقدامات مقتضی نواقص و عقب ماندگی‌ها را با سرعت برطرف کنند.

ح

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + بیست =