. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 48479 تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | 21:11 ب.ظ

استانداردها برای بازگشایی مدارس باید لحاظ گردد/نگرانی نسبت به پایین بودن رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری در جامعه

استاندار کرمان گفت: حداکثر استانداردهای لازم از میزان آمادگی استان برای بازگشایی مدارس باید لحاظ گردد.به گزارش پایگاه خبری کنارصندل به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند ۸ آبان ماه در یکصد و پنجمین جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس عنوان کرد: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور با ثبات رو به […]

استاندار کرمان گفت: حداکثر استانداردهای لازم از میزان آمادگی استان برای بازگشایی مدارس باید لحاظ گردد.
به گزارش پایگاه خبری کنارصندل به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند ۸ آبان ماه در یکصد و پنجمین جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس عنوان کرد: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور با ثبات رو به افزایش است و تاکید ستاد ملی هم بر رعایت نکات برای جلوگیری از پیک ششم است.
وی با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری در جامعه گفت: واکسیناسیون در سطح استان به میانگین کشوری نزدیک است، البته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم باید ارتقا صورت گیرد.
زینی‌وند اظهار داشت: هدفگذاری کشور برای واکسیناسیون ۹۰ درصد جمعیت هدف است که هم اکنون ۷۶ درصد رسیده و سرعت روند واکسیناسیون پایین آمده و لذا باید مسئله اقناع‌سازی مدنظر باشد که واکسیناسیون گسترش یابد.
استاندار کرمان اظهار داشت: نگرانی‌ها از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سطح جامعه وجود دارد که با توجه به تاکید بر اهمیت بازگشایی برنامه‌های آموزشی باید رصد کامل میزان آمادگی در سطح استان انجام گیرد.
زینی‌وند تاکید کرد: حداکثر استانداردهای لازم از میزان آمادگی استان برای بازگشایی مدارس باید لحاظ گردد.
وی از اجرای پایلوت طرح هوشمند محدودیت‌ها در سه استان کشور خبر داد و گفت: در آینده و با ابلاغ طرح هوشمند محدودیت‌ها به غیر از شهرهای قرمز فعالیت‌ها در دیگر شهرها عادی می‌شود که این امر نیازمند آمادگی کامل در مناطق است و باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نوع هدفگیری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی باید بر این مسائل و زمینه‌سازی برای اجرای طرح هوشمند باشد و علی رغم همه دستورالعمل‌ها فرمانداران از اقدامات اقتضایی غافل نباشند.
خبرنگار : آزیتا لشکری نژاد

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =