. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 48320 تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | 06:25 ق.ظ

دستگاه انکوباتور ، در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت نصب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست از تجهیز آزمایشگاه آن اداره به یک دستگاه انکوباتور خبر داد. به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، مهندس قریشی بیان کرد: از این دستگاه به منظور انکوبه کردن اندیکاتورهای بیولوژیک در فرایند صحه گذاری دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای عفونی و […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست از تجهیز آزمایشگاه آن اداره به یک دستگاه انکوباتور خبر داد.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، مهندس قریشی بیان کرد: از این دستگاه به منظور انکوبه کردن اندیکاتورهای بیولوژیک در فرایند صحه گذاری دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای عفونی و پرخطر بیمارستانها استفاده خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که با نصب این دستگاه بتوانیم بر روند پایش و نظارت بر نحوه بی خطر سازی پسماندهای عفونی بیمارستانها و همچنین راستی آزمایی عملکرد آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست سرعت ببخشیم.

وی افزود: گرمخانه یا انکوباتور ( Incubator) ابزاری آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه‌های زیستی برای کشت و رشد دادن نمونه‌های زنده مانند سلول‌ها یا میکروب‌ها به کار می‌رود. این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد ارگانیسم‌های زنده فراهم می‌کند. انکوباتور یکی از از ابزارهای مهم در آزمایش‌های میکروبیولوژی، زیست‌شناسی سلولی و… به حساب می‌آید.

قریشی در پایان از حسن توجه مدیر کل محترم و اداره نظارت بر امور آزمایشگاه‌های اداره کل در جهت پیشبرد اهداف و بهینه کردن عملکرد اداره جیرفت تشکر و قدردانی نمودند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =