. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 49110 تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | 09:46 ق.ظ

دادستان جیرفت خواستار تشکیل و رصد لیست سیاه از افرادی که در سطح شهرستان تیراندازی کرده اند، شد

‍ به گزارش کنارصندل، کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت ،با دستور کار پیشگیری از حمل سلاح غیرمجاز و تیراندازی ، به ریاست حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ،و با حضور بازپرسان دادسرای جیرفت و جانشین فرماندهی انتظامی،ورییس پلیس پیشگیری و پلیس های تخصصی و روسای کلانتری ها و پاسگاه های […]

‍ به گزارش کنارصندل، کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت ،با دستور کار پیشگیری از حمل سلاح غیرمجاز و تیراندازی ، به ریاست حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ،و با حضور بازپرسان دادسرای جیرفت و جانشین فرماندهی انتظامی،ورییس پلیس پیشگیری و پلیس های تخصصی و روسای کلانتری ها و پاسگاه های حوزه قضایی شهرستان جیرفت در محل دادسرای شهرستان تشکیل شد

حسین سلامی در جلسه تعاملی با جانشین فرماندهی انتظامی و رییس پلیس پیشگیری و رؤسای پلیس های تخصصی ها و کلانتری های شهرستان گفت: اگر از همان ابتدای امر با اراذل و اوباش نوپدیدی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در شهرستان و برهم زدن امنیت و آسایش مردم هستند با قاطعیت برخورد شود، آنان فکر حمل سلاح و تیراندازی وایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در سر نمی پرورانند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت در بعضی موارد افراد بر خشم و عملکرد خود کنترل لازم را ندارند و بعضا متناسب با موضوع اتفاق افتاده تصمیم عاقلانه ای اتخاذ نمی کنند و به سمت واکنش های خشم آلود می روند.

وی تاکید کرد: افراد بایستی بر احساسات و عملکرد خود مدیریت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد حوادث تلخی از این قبیل نباشیم.

دادستان جیرفت فراوانی سلاح و در دسترس بودن آن در مناطق جنوب و شرق استان را یکی از عوامل ارتکاب جرائم خشن دانست و گفت: باید فرهنگ نگهداری و حمل سلاح که در بعضی نقاط به عنوان یک ارزش و نشانه قدرت محسوب می شود در جامعه تغییر کند چرا که ممکن است همین سلاحی که برای قدرت و ارزش نگهداری می شود عاملی در جهت ناامنی و از هم پاشیدگی خانواده ها، قتل، ایراد جرح و ده ها جرم دیگر شود.

وی با بیان این‌که پراکندگی جمعیت، وسعت شهرستان و اقلیم‌های متفاوت موجب افزایش اشتیاق برای داشتن سلاح در منطقه شده است، تصریح کرد: ‌نوع اسلحه‌ای که وارد شهرستان می‌شود، نشان می‌دهد انگیزه قاچاقچیان، تجاری و به منظور کسب سود است .

وی همچنین خواستار تشکیل یک لیست سیاه از افراد حرفه ای که در سطح شهرستان تیراندازی کرده اند شد و گفت: لیست سیاه این افراد سابقه دار با پایشی که صورت می گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.

دادستان جیرفت اعلام کرد: دستگاه قضایی با کسانی که امنیت جامعه را دچار خدشه می کنند، تعارف ندارد و در این راستا در بحث برخورد و رصد آنها جدی خواهیم بود.

سلامی با تاکید براینکه مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، گفت: امنیت تنها موضوعی است که افراد یک جامعه در مورد آن اختلاف نظری ندارند و همه به اتفاق خواهان آن هستند.

حسین سلامی افزود: در این راستا، دستگاه های امنیتی باید با همکاری مردم نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت داشته باشند و با برهم زنندگان آن هم برخوردی قاطع داشته باشند

در پایان این جلسه تخصصی ،مصوباتی برای برخورد با حاملان و قاچاقچیان سلاح و تیراندازی در سطح شهرستان مقرر گردید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =