. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 49782 تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 | 13:40 ب.ظ

کشاورزی قراردادی در جنوب استان کرمان اجرایی نشده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در اوایل دولت سیزدهم رئیس سازمان تعاون روستایی در جنوب استان کرمان حاضر و مقرر شد بخشی از پیاز تولیدی این منطقه به صورت قراردادی کشت شود اما عملا قراردادی منعقد نشد. ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در اوایل دولت سیزدهم رئیس سازمان تعاون روستایی در جنوب استان کرمان حاضر و مقرر شد بخشی از پیاز تولیدی این منطقه به صورت قراردادی کشت شود اما عملا قراردادی منعقد نشد.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت برداشت خرما در جنوب استان کرمان طی سال جاری،گفت: فصل برداشت خرما از اواخر مردادماه آغاز و اوایل مهرماه به پایان می‌رسد، در جنوب استان کرمان عمدتا ارقامی مانند کلوته و مضافتی برداشت می‌شود که در حال حاضر با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان بوشهر شرکت تعاون روستایی به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان مجبور به خرید خرمای برداشت شده توسط کشاورزان شد، ادامه داد: در تاریخ ۹ لغایت ۱۲ آذرماه نمایشگاه خرما در بوشهر برگذار می‌شود که تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی نیز در این نماشگاه حاضر می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  در جنوب استان کرمان برداشت پیاز آغاز شده و نرخ فعلی برای کشاورزان قابل قبول و رضایت بخش است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد، عنوان کرد: کشت سیب زمینی در قالب طرح استمرار اول به اتمام رسیده و طرح استمرار دوم نیز در آذرماه آغاز می‌شود.

اعظمی ساردوئی با بیان اینکه برداشت محصول بادمجان آغاز شده و محصولاتی مانند خیار و فلفل دلمه نیز طی ماه‌‌های آذر و دی برداشت می‌شوند، تصریح کرد: برخی از مرکبات جنوب استان کرمان در حال برداشت هستند و تحت عنوان پرتقال و مرکبات جنوب به بازار عرضه می‌شوند و در حال حاضر کشاورزان و باغداران از قیمت خرید محصولات خود رضایت دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای کشاورزی قراردادی در جنوب استان کرمان، گفت: متاسفانه کشاورزی قراردادی تا کنون در جنوب استان کرمان اجرا نشده است، در کشاورزی قراردادی دولت، شرکت‌ها و یا هولدینگ‌ها باید بخشی از هزینه‌های تولید را پرداخت کنند و در قبال آن محصول را تحویل بگیرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اوایل دولت سیزدهم رئیس سازمان تعاون روستایی در جنوب استان کرمان حاضر و مقرر شد بخشی از پیاز تولیدی این منطقه به صورت قراردادی کشت شود اما عملا قراردادی منعقد نشد./

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =