. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 49786 تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 | 16:57 ب.ظ

بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و گرامیداشت هفته بسیج امروز اول آذر ماه سال جاری در مرکز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سنجری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز، […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و گرامیداشت هفته بسیج امروز اول آذر ماه سال جاری در مرکز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سنجری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز، آقای دکتر احمد آئین رئیس،معاونین، حراست،  مسئولین بخش های تحقیقاتی و جمعی از همکاران مرکز در محل سالن اجتماعات واحد معاونت آموزشی برگزار شد.

حاج آقا سنجری در ابتدای این مراسم ضمن تبریک بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد: پنجم آذر ماه سالروز تاریخی صدور فرمان رهبر کبیر حضرت امام خمینی (ره) در مورد تشکیل بسیج مستضعفان را در حالی گرامی می داریم که این شجره طیبه و نهاد اصیل مردمی و انقلابی با همان طراوت و سر زندگی سال‌های آغازین تولد خود، در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی ،فرهنگی و اجتماعی‌جمهوری اسلامی حضور دارد.

وی افزود: اندیشه متعالی بسیج از عمق معارف الهی توسط بنیانگذار حکیم انقلاب اسلامی شکل گرفت و در فرد فرد مردم انقلابی میهن اسلامی ریشه دوانید و در سازمان بسیج مستضعفین عینیت یافت و به فرهنگی فراگیر و گسترده جهان شمول تبدیل گشت بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که از عمق معارف الهی توسط بنیانگذار حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت. 

رئیس مرکز در این مراسم از اهمیت کتاب و کتابخوانی با ییان اینکه مطالعه ابزاری برای آموزش غیر مستقیم راه و رسم زندگی به کودکان و نوجوانان است افزود: عادت به مطالعه و تاثیر آن در دوران کودکی و نوجوانی پایدار بوده و از بهترین راه های غنی سازی و بهره وری اوقات فراغت آن هاست.

وی بیان داشت: در بحث ترویج فرهنگ مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی عوامل متعددی موثر بوده، که از مهم ترین این عوامل می توان به خانواده اشاره کرد. چون خانواده از ابتدا در شکل گیری روحیات و علاقمندی کودکان نقش موثری داشته است. آموزش والدین برای تربیت صحیح فرزندان باید در اولویت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

لازم به ذکر است،بخش پایانی این مراسم تقدیراز کتابخوانان و بازنشستگان سال ۱۳۹۹ و برندگان نقاشی توسط فرزندان همکار و یاوران طبعیت و محیط زیست توسط فرزندان همکار اختصاص داشت.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =