. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 50267 تاریخ انتشار : جمعه 5 آذر 1400 | 12:18 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: استاندار استان پهناور کرمان باید سریع تر تعیین تکلیف شود

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت با گرامیداشت روز بسیج مستضعفان اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای تبیین مقام بسیج و بسیجی خود را یک بسیجی دانسته و به حال بسیجیان غبطه می‌خورد. وی افزود: بسیج حقیقتا و در عمل پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است و […]

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت با گرامیداشت روز بسیج مستضعفان اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای تبیین مقام بسیج و بسیجی خود را یک بسیجی دانسته و به حال بسیجیان غبطه می‌خورد.

وی افزود: بسیج حقیقتا و در عمل پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است و تشکیل بسیج از برکات و الطاف آشکار خداوند متعال بر ملت ایران است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امام خمینی(ره) افتخار خود در این دنیا را بسیجی بودن می‌داند، تصریح کرد: تشکیل بسیجیان جهان اسلام و هسته‌های مقاومت اسلامی در سراسر عالم از پیش‌بینی‌های تحقق یافته امام راحل(ره) به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: دستاورهای دفاع مقدس بویژه در حوزه مدیریتی باید مورد مطالعه دقیق و تبیین گسترده در جامعه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تفکر بسیجی موجب ناامیدی دشمن است و بسیجی فرهنگی است که چکیده آن، پیشرو بودن در تمامی عرصه‌های اساسی زندگی می‌باشد.امام جمعه جیرفت گفت: حلقه‌های صالحین مورد تاکید مقام معظم رهبری است که فعالیت‌های آنان شایسته تجلیل است.

حجت‌الاسلام با اشاره به قرارگیری در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: آمریکا باید بداند ایران اسلامی به هیچ وجه از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد امد و آمریکا باید بدعهدی‌های خود را در عمل جبران کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا باید بدون قید و شرط برداشته شود و بداند دوران زورگویی و تحمیل فکر و عقاید باطل استکبار به سر آمده است.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: حقوق های نجومی لکه ننگی است بر پیشانی نظام که باید هر چه سریع تر دولت، مجلس و قوه قضائیه با شفاف سازی، تصویب قوانین موثر و نظارت کارآمد به آن خاتمه دهد و مطالبه پنج ساله رهبری در این زمینه را محقق کنند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: ابربحران تنش آبی در کشور که مسئله ای چند بُعدی است باید با اندیشه صحیح مدیریت شود و ملت بدانند مسوولان در حال پیگیری مشکلات آنان هستند.

وی با تقدیر از رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی با اقدام به موقع خود و انعکاس دقیق حقایق و مطالبات مردم، دسیسه رسانه های بیگانه و پروژه کشته‌سازی را ناکام گذاشت.

امام جمعه جیرفت خطاب به وزیر کشور گفت: هیئت دولت باید تکلیف استان کرمان را مشخص کند و نماینده عالی دولت در این استان پهناور باید سریع تر تعیین تکلیف و اقدام مقتضی به عمل آید تا امور مردم با صلابت و سرعت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام تارم خاطرنشان کرد: از مسوولان شهرستان خواستاریم مشکل سیلندرگاز و نفت را سریع تر برطرف کنند تا مردم بیش از این گرفتار مشکلاتی با راه حل های ساده نباشند.

وی در خطبه نخست اظهار داشت: اعتقادات، فروع دین و مسائل اخلاقی سه جنبه مهم دین مبین اسلام است.امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بنابر معارف قرآنی، نیکوکار کسی است که هر سه جنبه دین را مد نظر قرار دهد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 20 =