. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 50284 تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | 07:01 ق.ظ

یادواره شهید عزت الله عزیزپور برگزار و از تمثال این شهید رونمایی شد

به گزارش کنارصندل، شامگاه جمعه یادواره شهید والامقام شهید عزت الله عزیزپور تنها شهید روستای دریاچه با حضور خانواده شهید و جمعی از مردم و مسئولین در حسینیه این روستا برگزار و از تمثال مبارک این شهید رونمایی شد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در این یادواره گفت: یکی از فواید یادواره […]

به گزارش کنارصندل، شامگاه جمعه یادواره شهید والامقام شهید عزت الله عزیزپور تنها شهید روستای دریاچه با حضور خانواده شهید و جمعی از مردم و مسئولین در حسینیه این روستا برگزار و از تمثال مبارک این شهید رونمایی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در این یادواره گفت: یکی از فواید یادواره شهدا آن است که برای موفقیت امروز و آینده خود نیازمند آموختن از سیره شهدا هستیم.وی افزود: رزمندگی تنها یکی از ویژگی های شهداست و باید معارف بلند مکتوب شده در وصیتنامه آنان و همچنین ویژگی‌های شخصیتی آنان مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: شهادت از انواع انتخاب الهی است و شهدا برگزیدگان خداوند متعال هستند و پاداش انسان عفیف و پاکدامن همچون مجاهد در راه خداست.وی بزرگترین جهاد را مبارزه با هوای نفس دانست و افزود: شهدا، پیش از رزمنده و شهید شدن در جهاد بزرگ به پیروزی رسیده‌اند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: شجاعت، ایمان، تعهد، ولایتمداری و توجه خاص به ارزش‌های اسلامی از ویژگی‌های شهید عزیزپور است و شهید عزیزپور در رعایت حلال و حرام و حق الناس بسیار حساس بوده و همه باید از این شهید والامقام درس بگیریم.

سرهنگ پاسدار علی شهدادنژاد فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در این یادواره با اشاره به تشکیل هسته بسیج گفت: چند سال قبل از پیروزی انقلاب عده ای مبارزین نزد امام در نجف حضور یافتند و از ایشان پرسیدند بعد از پیروزی ، حفاظت از داخل و خارج مرزها چگونه انجام میشود که حضرت امام جواب دادند من همه امنیت را با مردم تامین میکنم، یعنی آن زمان حضرت امام تشکیل ارتش بیست میلیونی را پیش بینی کرده بود.

وی با اشاره به سخن امام که شهادت هنر مردان خداست گفت: همه شهیدان هنرمند بودند و هنر شهدا بصیرت و آگاهی است و یک آدم بی هنر نمیتواند همه هستی خود را در راه خدا و نظام و انقلاب واگذار کند.

سرهنگ شهدادنژاد که همرزم شهید عزیزپور است گفت: این شهید بزرگوار اخلاق بسیار نیکویی داشت و هیچ کدام از دوستان و مردم روستا کوچکترین رنجشی از وی نداشتند.

وی گفت: شهید عزیزپور بسیار به صله رحم اهمیت میداد و بنده شهادت میدهم که همیشه در مرخصی ها که می آمد به عیادت همه اقوام در محل و در روستاهای اطراف میرفت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =