. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 51074 تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | 12:00 ب.ظ

اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت برگزار شد

اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت با حضور رئیس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، پژوهشگران و نویسندگان جیرفتی برگزار شد. به گزارش کنارندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت با […]

اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت با حضور رئیس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، پژوهشگران و نویسندگان جیرفتی برگزار شد.

اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت برگزار شد

به گزارش کنارندل و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اختتامیه مسابقه داستان نویسی انجمن داستان شهرستان جیرفت با حضور رئیس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، پژوهشگران و نویسندگان جیرفتی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجه السلام والمسلمین جعفر نیک نفس رئیس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین داستان کوتاه را یکی از انواع متفاوت ادبی دانست و گفت: برگزاری مسابقات داستان نویسی نیز یکی از مهم ترین شیوه های توجه به این نوع ادبی محسبوب می شود.

وی افزود: مسابقات داستان نویسی فارغ از هر سلیقه ای می تواند فرصتی فراهم آورد تا داستان نویسان به ویژه نویسندگان تازه کار و نو قلمان حوزه ادبیات داستانی آثار خود را به نقد و ارزیابی بسپارند تا عیار خود را در همان آغاز راه دریابند و چه بسا از دل چنین جشنواره هایی نویسندگانی با استعداد و خوش قریحه چهره می شوند که آینده ای روشن پیش روی خود و ادبیات داستانی می گشایند.

کیوان براهام رئیس انجمن داستان شهرستان جیرفت نیز با بیان اینکه این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب برگزار شد گفت: تمامی این آثار مورد ارزیابی هئیت داوران قرار گرفت و هئیت داوران ضمن تمجید از برگزارکنندگان جشنواره که با موضوع آزاد برپا شد بر این باورند که چنین رویکردهایی فرصت را برای هر نویسنده ای با سلایق متفاوت فراهم می آورد که توان ادبی خود را به معرض سنجش بگذارند.

وی افزود: می طلبد داستان نویسان جوان را به آشنایی جدی تر، اصولی و مبانی داستان کوتاه دعوت نمود و همچنین برگزیدگان این جشنواره نیز، تلاش بیشتری جهت شکوفایی استعدادهای خود و ارتقاء مهارت های داستان نویسی داشته باشند.

در پایان طبق رای هیئت داوران: داستان چشم هایی به رنگ زهر اثر حدیث دهقان نفر اول ، عقد اجباری اثر نرجس مسلمی نفر دوم و آخرین دوربرگردان اثر محسن قاسمی نفر سوم در این مسابقه اعلام شدند و با اهدا لوح و جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =