. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 51077 تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | 12:49 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: مدیریت مطلوبی در شهرستان جیرفت برای اداره بحث سوخت وجود ندارد/ سربازان گمنام امام زمان(عج) ورود کنند

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: مطابق با روایت ۷۵ روز، فردا سالروز این شهادت است و به روایت۹۵ روز هم سوم ماه آینده سالروز شهادت خواهد بود که روایت آن معتبرتر است. وی افزود: آیات ابتدای […]

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: مطابق با روایت ۷۵ روز، فردا سالروز این شهادت است و به روایت۹۵ روز هم سوم ماه آینده سالروز شهادت خواهد بود که روایت آن معتبرتر است.

وی افزود: آیات ابتدای سوره هل اتی در شان اهل بیت از جمله حضرت فاطمه(س) است، آیات تطهیر و مباهله از دیگر روایات مربوط به آن حضرت(س) است.خداوند گاهی اوقات در قرآن از برخی شخصیت ها به عنوان جمع یاد میکند از جمله حضرت ابراهیم(ع) و حضرت فاطمه(س) که از تمام صفات یک زن کامل و الگوی مومن و مسلمان برخوردار است.

وی گفت: مدحان و خطبا در این ایام آیات و روایات معتبر را برای مردم تبیین کنند در این ایام که تبیین حقایق و معارف یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا(س) به شمار می‌رود. دشمن در این ایام به دنبال اختلاف است و مداحان و خطبا بر مسائلی که جنبه توهین به سایر مذاهب دارد پرهیز کنند چرا که حرام شرعی است و علاوه بر آن آسیب هایی نیز به همراه دارد.باید با ادب و رعایت تقوا و احترام نسبت به سایر مذاهب به تبیین حقایق توجه داشته باشند و بدانند وحدت برای نظام اسلامی یک اصل خدشه ناپذیر است.

امام جمعه جیرفت سالروز شهادت آیت الله مفتح از منادیان و الگوهای وحدت حوزه و دانشگاه را گرامیداشت و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند برای برکات فراوانی برای حوزه، دانشگاه و جامعه اسلامی باشد.دانشگاه و حوزه های علمیه می توانند دو مرکز برای تمام پیشرفت ها و یا تمام انحرافات باشند لذا نقشی بسیار موثر و تعیین کننده دارند.

حجت الاسلام تارم روز حمل و نقل و هفته راهداری را گرامیداشت و اظهار کرد: حمل و نقل در جنوب کرمان بسیار حائز اهمیت است و بواسطه نبود راه آهن، رانندگان باید محصولات کشاورزی را به اقصی نقاط کشور حمل کنند.

وی گفت: مدیریت مطلوبی در شهرستان جیرفت برای اداره بحث سوخت وجود ندارد و باید با ساماندهی آن گلایه های مردمی را برطرف کرد؛ کمبودی وجود ندارد اما سوءمدیریت ها موجب مشکل است از سربازان گمنام امام زمان(عج) میخواهیم به آن ورود کنند و بر توزیع آن نیز نظارت داشته باشند تا پایانی بر سوء استفاده ها باشد.

حجت‌الاسلام تارم در خطبه نخست افزود: دین مشتمل بر عقاید و ایمان، عمل، اخلاق و رفتار است که اصول و کلیات آن در قرآن کریم بیان شده است.

وی با بیان اینکه رفتار و اخلاق اسلام از باور و عقاید آن نشات می‌گیرد، افزود:انسان های نیکوکار و با تقوا کسانی هستند که به عهد و پیمان خود پایبند می‌مانند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: نذر و سوگند یکی از مصادیق پیمان با خداست و انسان باید نسبت به آن و قول‌های خود به دیگران متعهد باشد.

حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: انسان عهد شکن در متون اسلامی به ضعف در دینداری شناخته می‌شود چرا که دین و عقل هر دو بر لزوم وفا به عهد تاکید دارند.

وی بیان کرد: تاکید رهبری بر پایبندی به برجام نیز بواسطه همین اصل دینی است که انسان مومن و مسلمان باید به عهد خود وفادار باشد.

امام جمعه جیرفت گفت: تعهدات ضمن عقد زوجین نیز مصداقی از عهدی است که از منظر عقل، شرع و قانون باید به آن پایبند بود.

حجت‌الاسلام تارم صبر را از دیگر تاکیدات اسلام برشمرد و افزود: پیروزی میوه شیرین صبر است و انسان های نیکوکار صبر را در ابعاد مختلف آن از جمله جنگ، تنگدستی و محرومیت سرلوحه کار قرار می دهند.

وی افزود: امروز کشور نیازمند صبر انقلابی برای عبور از مشکلات است و درود خداوند شامل حال انسان های صابر خواهد شد چرا که جایگاه صبر در دین همچون سر در بدن انسان است.امام جمعه جیرفت تصریح کرد: صادق بودن انسان یعنی، رفتار، گفتار و عقیده او یکسان باشد و انسان‌های با تقوا صابر و صادق هستند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =