. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 53209 تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | 09:37 ق.ظ

سومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت برگزار شد /تصاویر

به گزارش کنارصندل، همزمان با دهه مبارک فجر سومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار گردید. در این جشنواره ائمه جمعه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، بزرگ زاده دبیر کمیسیون […]

به گزارش کنارصندل، همزمان با دهه مبارک فجر سومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار گردید.

در این جشنواره ائمه جمعه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، بزرگ زاده دبیر کمیسیون کشاورزی، برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، برخوری رییس سازمان جهادکشاورزی، محرابی معاون اقتصادی استاندار، جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی، موسوی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت، فرمانداران جیرفت و عنبرآباد ، هنرمندان، باغداران و کشاورزان جنوب کرمان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

 سید عبدالرضا موسوی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جیرفت گفت: کشت و صنعت جیرفت (سهامی خاص) در سال ۱۳۵۲ تحت شماره ۱۱۲ اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید

وی افزود: اهم فعالیت های آن تولید محصولات کشاورزی شامل محصولات باغی گرمسیری مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی و گریپ فروت) با رتبه­ نخست تولید و سطح در میان شرکت­ های مشابه در کشور، خرما و محصولات جالیزی (سیب زمینی و پیاز) می باشد.

مهندس موسوی بیان داشت: این شرکت در سال ۱۳۸۹ از طریق فرابورس طی تشریفات مزایده به بخش خصوصی واگذار شد و سهامداران این شرکت شامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران با ۶۰ درصد سهم و صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز بانک ها با ۳۵ درصد سهم و همچنین کارکنان شرکت با ۵ درصد می باشند.

مدیرعامل کشت و صنعت عنوان کرد: بعد از اینکه سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد کشت صنعت جیرفت در سطح ملی حائز رتبه اول کشور شد و برای ۳۰۰ نفر شغل ثابت و ۱۴۰ نفر نیروی بیمه ای اشتغال ایجاد شده است و نکته اساسی این است در یکسال زراعی ۲۲۰ هزار نفر روز اشتغال غیر مستقیم داشته است.

مدیر عامل کشت و صنعت جیرفت تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر ۴۵۰۰ هکتار اراضی دارد و بزرگترین باغ یکپارچه انواع مرکبات کشور را با ۱۴۱۰ هکتار داراست

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در سومین جشنواره ملی مرکبات گفت: جشنواره‌ها می‌تواند برای شناساندن محصولات به بازار هدف موثر باشد.

او می‌گوید: باتوجه به اینکه محصولات خوبی تولید می‌کنیم، اما از لحاظ برند سازی و بازرگانی غافل شدیم و نتوانستیم محصولات خود را به خوبی به بازار شناسایی کنیم.

به گفته برخوری باهمت بخش خصوصی تلاش کردیم جشنواره برگزار شود محصولاتی که تولید می کنیم بسیار با کیفیت است یکی از محصولات مرکبات است که کاملا ارگانیک می باشد و سم پاشی در ۹۵ درصد باغ ها مرکبات انجام نمی‌شود.

برخوری گفت: هدف ما این است که جایگاه محصولات مان را به بازار‌های هدف معرفی کنیم.

او می‌گوید: اگر شرایط کرونا اجازه دهد جشنواره حنا رودبار، جشنواره خرما در کهنوج، جشنواره کنجد در قلعه گنج و جشنواره ذرت در فاریاب برگزار می‌شود.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =