. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 53610 تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 | 13:24 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: پل سوم هلیل رود نیز باید احداث شود

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن شکوهمند و ستودنی بود که از تمامی مردم و دست‌اندرکاران بزرگداشت ایام الله دهه فجر عرض تقدیر دارم. ایشان افزودند: میلاد امام جواد(ع) مولودی با برکت برای اسلام و تشیع است انقلاب […]

به گزارش کنارصندل، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن شکوهمند و ستودنی بود که از تمامی مردم و دست‌اندرکاران بزرگداشت ایام الله دهه فجر عرض تقدیر دارم.

ایشان افزودند: میلاد امام جواد(ع) مولودی با برکت برای اسلام و تشیع است انقلاب اسلامی ایران همان اهداف بعثت انبیا(ص) و ائمه معصومین(ع) را دنبال می‌کند که در راس آن «عدالت» قرار دارد.تا قله عدالت فاصله داریم اما فاصله بسیاری را طی کرده‌ایم و به یاری خداوند انقلاب اسلامی ایران به اهداف عالیه خود خواهد رسید و همچنان با ظلم و فساد مبارزه می‌کند تا به ظهور منجی و حکومت عدالت‌گستر مهدوی برسد.

امام جمعه جیرفت گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار مهم و کم نظیری دارد که در چند خطبه و سخنرانی نمی گنجد چرا که در هر زمینه ای بنگریم پیشرفت ها گسترده و خیره کننده است.زمانی برای یک سرماخوردگی ساده باید به پزشکان خارجی مراجعه می کردیم اما امروز بسیاری در جهان نیازمند دانش پزشکی ایران اسلامی اند.نه تنها هیچ مرکز آموزش عالی در مناطق محروم و جنوب کشور وجود نداشت بلکه غالبا از مدارس ابتدایی نیز بی نصیب بودند اما امروز در شهرهای کوچک نیز امکان تحصیلات عالی وجود دارد.امروزه بیش از ۵۰ هزار مقاله از ایران در مراکز علمی و پژوهشی جهان به ثبت رسیده است در حالی که پیش از انقلاب هیچ جایگاهی نداشتیم.امروز در تولید علم و مقالات علمی جزو کشورهای برتر جهان قرار داریم که ثمره حرکت انقلاب در مسیر تحقق عدالت اموزشی است.زمانی با جمعیت ۳۵ میلیونی که بیشتر روستایی بودند، روستاها با فقر و محرومیت دست به گریبان بودند اما امروزه از نعمت آب و برق، جاده و امکانات خدماتی فراوان و سایر نعمت ها بهره مند هستند؛ هر چند هنوز تا سرمنزل مقصود فاصله است اما روند جبران عقب ماندگی های تاریخی و پیشرفت شتاب گرفته است.باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیمدر گذشته از نظر سیاسی، شخص اول مملکت تا دیگر مسوولان نوکر بیگانگان بودند و آزادی بیان یک آرزو بود اما امروز یک بچه روستایی در دورترین نقطه، رئیس جمهور و دیگر مدیران را مورد نقد صریح قرار می دهند.انقلاب اسلامی ایران عزت و خودباوری و افتخار به داشته های دینی را برای مسلمانان جهان به ارمغان اورده است. ایران از نظر فناوری هسته ای جهانیان را مبهوت کرده و هنوز جهان در شوک پیشرفت های صنایع نظامی و دفاعی و فضایی ایران اسلامی است.یمنی ها با الگوبرداری از فناوری ایران از تمام پدافندهای پیشرفته عبور می کند و هدف را مورد اصابت قرار می دهند.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: مسوولان باید قدردان این ملت باشندپیشرفت‌ها در سایه تحریم و کارشکنی ها حاصل شده و باید با کار و جهاد شبانه روزی مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد.عده ای در صدد تخریب دولت انقلابی هستند و بعضا شاهد انتقادات غرض ورزانه هستیمفرصت کم است و از دولت انقلابی می خواهیم روندها را تسریع کنددولت باید مشخص کند کدام مدیران باید بروند یا بمانند و روندها شتاب بگیرد تا کار مردم معطل نماند.

امام جمعه جیرفت گفت: از استاندار کرمان تامین اعتبار پل دوم هلیل را خواستاریم و انتظار می رفت این پل در دهه فجر افتتاح شود، مایه ننگ است یک کار انقدر روی زمین بماند و وعده ها بی سرانجام بماند بسته بودن این پل ترافیک بسیار بزرگی را در غروب ها ایجاد میکند که حادثه آفرین است پل سوم هلیل رود نیز باید احداث شود چرا که از عمر پل قدیم بسیار می گذرد و امکان حادثه وجود دارد.

ایشان گفت: برخی خدمات در جیرفت بسیار ضعیف است که انتن دهی تلفن های همراه از جمله آن است.مایه خجالت است برای مخابرات که دانش آموز جیرفتی برای حضور در کلاس آنلاین باید بالای درخت برود.اپراتورهای تلفن همراه باید مشکل آنتن دهی را برطرف کنند

امام جمعه جیرفت در خطبه نخست با سفارش جامعه به تقوای الهی و پرهیز از گناه، گفت: از برکات و آثار تقوا آن است که انسان در بن بست ها گرفتار نمی شود.

حجت‌الاسلام تارم افزود: خداوند وعده داده انسان‌های با تقوا را از بن بست‌ها نجات داده، راه سعادت و رهایی را به آن ها نشان دهد و خداوند روزی افراد باتقوا را از جایی که به آن گمان هم نمی برند تضمین کرده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با همراهی و ولایتمداری امت اسلامی بویژه جوانان و سایر اقشار جامعه در وهله بعد، به پیروزی رسید که در سالروز این پیروزی شکوهمند یاد تمامی شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: فتح مکه، انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس مصداق روشن و تفسیر عملی سوره مبارک نصر و آیات پیروزی بخش سوره فتح هستند.

حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: آمریکا در بهمن و دیماه بزرگترین ژنرال‌های خود را برای آموزش نیروهای ایستاده در برابر مردم انقلابی فرستاده بود و تصور نمی‌کرد ثمره خون شهدا و مجاهدان به این زودی در ۲۲ بهمن به ثمر بنشیند اما وعده خدا در این روز بر تمام پیش‌بینی‌های استکبار چیره شد.

وی تصیح کرد: رژیم پهلوی و استکبار جهانی در ۲۱ بهمن ماه به دنبال کودتایی بسیار بزرگ برای نابودی جریان انقلاب بودند که لازمه آن خالی بودن صحنه از مردم بود اما ملت ولایتمدار و بصیر ایران به فرمان امام خمینی(ره) حکومت نظامی را شکستند تا انقلاب به ثمر بنشیند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی، فرهنگی و اجتماعی است که همچنان پس از ۴۳ سال همان شعارهای اولیه را با صبر و مقاومت دنبال می‌کند تا به حکومت عدالت‌گستر مهدوی پیوند بخورد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =