. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 53653 تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | 15:32 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: بیمارستان عنبرآباد یکی از پروژه های حیاتی است

حجت الاسلام «حمید بامری» ظهر امروز ۲۹ بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با اشاره به این که مذاکرات وین با فراز و فرودهای خود درحال سپری شدن است، گفت: خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد همه به یک نقطه ختم می‌شود و آن این‌که ایران با بسته‌ محتوایی و برنامه‌ای مشخص […]

حجت الاسلام «حمید بامری» ظهر امروز ۲۹ بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با اشاره به این که مذاکرات وین با فراز و فرودهای خود درحال سپری شدن است، گفت: خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد همه به یک نقطه ختم می‌شود و آن این‌که ایران با بسته‌ محتوایی و برنامه‌ای مشخص آمده‌ و این‌بار فقط توافقی را امضا می‌کند که تضمین محور و قابل راستی‌آزمایی باشد.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: از گفتگوهای مرد سن، حاشیه و پیام‌های ارسالی آمریکایی ‌ها که با واسطه‌های مختلف به مقامات ایرانی می‌رسد این نکته روشن است که آمریکا در دوراهی سختی گرفتار شده از یک سو به این توافق نیاز دارد و از سوی دیگر حاضر نیست از مواضع خود عقب نشینی کند.

وی با بیان این مطلب که ابعاد فنی مذاکرات و همچنین خواسته ایران معلوم و مشخص است، ابراز کرد: آنچه که ایران می‌خواهد رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن و تعهدات دوجانبه است و طبیعی است که آمریکا و غرب به هر دری بزنند و از هر راهی وارد شوند تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاروند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: گاهی با تهدید، جنگ هراسی، مقصرسازی، نمایش رفع چند تحریم و نیز ورود یک هیئت صهیونیستی در وین طی روزهای اخیر، قطعا حکایت از یک سناریوی جدید و بازی‌هایی دارد که طبق معمول آمریکایی‌ها عادت کردند که بازیگری کنند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: این‌که سیاست‌مداران غربی و رسانه‌های آنها، قطعی بودن توافق را القا می‌کنند یکی از نشانه‌های اجرای سناریوی جدید برای شوک وارد کردن به مذاکرات است تا بتوانند امتیاز بیشتری از ایران بگیرند آمریکایی‌ها این سابقه را دارند.

وی تصریح کرد: نباید تصور کنیم که مقامات غربی به آنچه که طی هفته‌های گذشته و هفته‌های اخیر بر سر آن تنها در مذاکرات چه به‌ صورت متنی و چه شفاهی به توافق رسیدند، پای‌بند خواهند ماند چرا که ماهیت رفتار غرب قاعدتا به ما اجازه خوش‌بینی کاذب را نمی‌دهد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: قطعا تا زمانی‌که اختلافات به ‌صورت کامل حل‌نشده نمی‌توان از توافق نهایی با غرب در پروسه رفع تحریم‌های ضد ایرانی سخن به میان آورد و نتیجه‌گیری کرد.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: با توجه به تجربیات گذشته درباره آمریکا و سه کشور اروپایی، باید رژیم درمانده صهیونیستی بداند که اجرای نمایش‌های مختلف و بازیگری‌های رنگارنگ آن با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریوها سودی ندارد.

وی بیان کرد: قطعی نمایی توافق برای انعطاف ایران و سپس شوک وارد کردن به مذاکرات یا توقف موقت آن از یک سو و برخی عملیات ایذائی امنیتی و سایبری از سوی دیگر بازی نخ‌نمایی است که بارها ایران آن را تجربه کرده ‌است.

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: غرب و آمریکا بدانند ایران انقلابی دست آن‌ها را خوانده‌ است و به فرموده مقام ‌معظم رهبری آن غفلتی که در گذشته از خط ‌قرمزها شده دیگر تکرار نخواهد شد و شرایط هرگز و قطعا به ‌سال ۱۳۹۹ بر نخواهد گشت.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: یکی از پروژه‌های حیاتی شهرستان عنبرآباد پروژه بیمارستان است که بیش‌از ۱۰ سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد و در طول این سالیان فرمانداران، استانداران، وکلا و وزرای مختلف آمدند و رفتند سلفی های فراوانی به همراه گزارش‌های فراوان تنظیم و ارائه شد.

وی اظهار کرد: هر از چند گاهی نیز سلفی ها و گزارشات خودنمایی می‌کند اما این پروژه هم چنان بدون نبض و بی نفس مانده‌ است و مردم همچنان منتظر دمیدن روح در کالبد این بیمارستان هستند و جمعیتی بالغ ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در اوج گرفتاری‌ها، سختی‌ها و بیماری‌ها برای درمان آواره، حیران و سرگردان شهرستان های همجوار هستند.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: هرگاه مردم، تامین برخی از زیرساخت‌های شهرستان را مردم مطالبه می‌کنند از گوشه و کناری شنیده می‌شود که برخی القا می‌ کنند که عنبرآباد همجوار با شهرهای اطراف است بنابراین نیازی به این زیرساخت‌ها نیست.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: این حرف توهین و خیانت در حق مردم است و ما از مسئولین و متولیان امر، فرماندار، نماینده مردم عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، استاندار پیگیری و تسریع در روند ساخت این پروژه مهم را مطالبه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که مسئولان تاکنون انجام داده اند، تشکر می‌کنیم اما به ‌هیچ‌ وجه این تلاش‌ها را کافی نمی‌دانیم و معتقدیم که اگر در تمام این ادوار و سالیان با جدیت این پروژه مطالبه و پیگیری می‌شد اکنون وضعیت به گونه دیگری بود.

حجت الاسلام بامری با اشاره به شایعاتی پیرامون تغییرات و تحولات مدیریتی شهرستان عنبرآباد، تصریح کرد: انتخاب و انتصاب مدیران در نظام جمهوری اسلامی در هر نهاد، ارگانی و سیستمی قوانین خاص خود را دارد و مسیر و روند مشخصی را طی می کند و امام‌جمعه هیچ دخل‌ و تصرفی در این روند قانونی ندارد.

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: این روزها برخی با شایع پراکنی می گویند؛ امام‌جمعه فلان فرد را معرفی کرد، به صراحت اعلام می کنم بنده به عنوان امام‌ جمعه نه دخالتی در انتخاب‌های احتمالی مدیریتی داشته و ندارم و نخواهم داشت و قانون این اجازه را به ما نمی دهد.

وی تاکید کرد: امام‌ جمعه به ‌عنوان مطالبه‌گر در مقام مطالبه‌گری از حقوق، مشکلات و گرفتاری‌های مردم، با بیان اصولی و شاخصه‌های کلی تذکر داده و مطالبه می کند اما در انتخاب مصادیق هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که ما خواسته های مردم را از دولت مردمی و انقلابی، از مسئولین مطالبه می‌کنیم و پیگیر می‌ شویم، ابراز کرد: یکی از گلایه‌های مردم این است که بیش‌ از ۸ ماه از روی کار آمدن دولت می‌گذرد اما هنوز تغییرات مدیریتی، با روی کار آمدن مدیران انقلابی، کارآمد، شایسته، جهادی، برنامه محور و مردمی محقق نشده ‌است.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: از دولت درخواست داریم تا وضعیت مدیران را تعیین تکلیف کند چرا که این بلاتکلیفی به ضرر مردم، جامعه و حتی خود دولت است بنابراین باید وضعیت مدیرانی که قرار است ماندگار و یا تغییر کنند، مشخص شوند چرا که زمان در حال گذر است.

وی در خاتمه عنوان کرد: مطالبه تعیین تکلیف مدیران با موضوع دخالت در انتصاب مدیران فرق می کند چرا که ما در انتصابات دخالتی نمی کنیم پس باید مراقب کلام و زبان خود باشیم زیرا ما در برابر اعمال خود در نزد پروردگار باید پاسخ گو باشیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =