. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 53671 تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 | 08:09 ق.ظ

اربعین شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد / ۲۱۲تصویر

به گزارش کنارصندل و به نقل از شبستان، شامگاه پنجم اسفند ماه مراسم اربعین شهید گمنام در جوار مرقد مطهر این شهید در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد. دکتر علی اصغر خیرخواه در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و خیرمقدم، گفت: میزبان اصلی شهید گمنام […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از شبستان، شامگاه پنجم اسفند ماه مراسم اربعین شهید گمنام در جوار مرقد مطهر این شهید در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

دکتر علی اصغر خیرخواه در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و خیرمقدم، گفت: میزبان اصلی شهید گمنام و مادر سادات حضرت زهرا (س) است و همه ما امشب مهمان آنها هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: جا دارد تشکر کنم از زحمات همکاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کلیه نهادهایی که در برگزاری مراسم اربعین شهید گمنام با ما همکاری کردند.

وی عنوان کرد: یکی از برکات وجود شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، برگزاری مراسم با حضور شما مردم شهید پرور است.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در برگزاری مراسم اربعین شهید گمنام، گفت: مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت در مراسم تشییع و تدفین شهدا و این شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند که این امر برخاسته از بصیرت، ایمان و تعهد آنها نسبت به ارزش های اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر و والا مقام است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که همه اقشار مدیون و بدهکار شهدا هستیم، بیان کرد: هر کس باید در حد توان گامی در راستای احیای ارزش‌هایی که شهدا به دنبال آن بودند، بردارند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در راس آنها اصل ولایت فقیه و آنچه که در این نظام و در اسلام به عنوان ارزش مدنظرشان بوده جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: پیروی از ولی فقیه توصیه و سفارش مورد تاکید امام راحل و یکی از واژه های پر کاربرد و پر تکرار در وصیت نامه شهدا است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: شهدا همواره سفارش کرده اند که ما ولی فقیه را تنها نگذاریم و در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی موضع گیری ما براساس پیروی از ولی فقیه مان باشد.

وی اضافه کرد: ما باید برای ادای دین خود نسبت به شهدا، در فکر، عمل، رفتار و گفتار مان پیرو ولایت فقیه باشیم و عفاف، حجاب، پاکدامنی، اقامه نماز که مورد تاکید شهدا هستند، توجه ویژه داشته باشیم.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =