. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 54222 تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 | 13:04 ب.ظ

افزایش ۱۸ درصدی جرایم سایبری در سال ۱۴۰۰ به دلیل افزایش کاربران فضای مجازی

سرهنگ یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در نشست خبری از افزایش ۱۸ درصدی جرائم سایبری خبر داد و افزود یکی از دلایل آن، افزایش کار بران درفضای مجازی است . وی تاکید کرد با توجه به گسترش فعالیت کلاهبرداران اینترنتی از طریق تماس تلفنی و یا پلتفرهایی همچون واتس آپ لازم است که […]

سرهنگ یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در نشست خبری از افزایش ۱۸ درصدی جرائم سایبری خبر داد و افزود یکی از دلایل آن، افزایش کار بران درفضای مجازی است . وی تاکید کرد با توجه به گسترش فعالیت کلاهبرداران اینترنتی از طریق تماس تلفنی و یا پلتفرهایی همچون واتس آپ لازم است که کاربران به نکاتی کلیدی توجه کنند ،اگر با شما تماس گرفتند که بفرض شما برنده از طریق همراه اول یا شرکت های دیگر شده اید و کدی برایتان ارسال می شود آن را برایمان بخوانید یا اینکه تقاضای خواندن کد ملی شما را داشت هرگز این کار را نکنید چون به محض خواندن کد ، او می تواند به اطلاعات تلفن شما متصل شود . اگر پیام آمد که پیامی از سامانه قوه قضاییه دارید و لینک زیر را باز کنید هرگز این کار را نکنید چون لینک جعلی و آلوده است و می تواند به اطلاعات تلفن شما دسترسی پیدا کند و اغلب این افراد دسترسی به حساب بانکی یا سو استفاده های دیگر و کلاهبرداری یا هتک حرمت می باشد.وی با ذکر این نکته که در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۶ در صد جرایم سایبری را کشف کرده ایم ولی با این حال هر روز تعدادی کلاهبرداران اینتزنتی افزوده می شود که برای در امان ماندن نیاز به اگاهی و اطلاع رسانی و هوشمندی کار بران داریم که هوشیار باشند . وی تصریح کرد پلیس فتا تا کنون با چندین برنامه از صدا و سیما و سایت های مختلف این موارد را به مردم گوش زد کرده است ضمن اینکه کلاس های آموزشی متعددی برای سازمانها و ادارات بر گزار نموده است .

کاربران به محض دریافت موارد مشکوک یا اطلاع از کلاهبرداری اینترنتی با شماره ۰۳۴۲۱۸۲۴۶۰۳ پلیس فتا را برای پیگیری مطلع کنند .
خبرنگار : آزیتا لشکری نژاد

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =