امام جمعه عنبرآباد: بعد از دو سال به‌خاطر شرایط کرونا، امسال روز قدس همه به میدان خواهیم آمد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: کاهش تقید و تعهد به دین و ارزش های دینی، پدیدار شدن آثار لقمه حرام در زندگی است و همین مال حرام، جریان عاشورا و شهادت امام معصوم را رقم زد.

وی با اشاره به حدیثی در باب مضرات لقمه حرام در دنیا افزود: طبق حدیثی، کسب و درآمد از راه فریب کاری و حقه بازی، درآمد از راه ربا خواری و کسب از راه خیانت کردن و دزدی و سرقت کردن، باعث می شود زکات، انفاق، حج و عمره و کارهای نیک انسان مقبول واقع نشود.

ایشان با اشاره به لیالی قدر گفت: شب قدر، ملائکه بر امام زمان علیه السلام نازل می شوند، شب قدر شب بندگی خداوند است و در این شب شیاطین در غل و زنجیر می افتند لذا باید امشب را قدر دانست و باید انسان با بیدار ماندان غفلت ها را از خود بزداید و معنویت را در وجود خود قرار دهد تا یکسال عمر خود را به بهترین نحو رقم بزند.

ایشان با اشاره به هتک حرمت و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد گفت: این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن با قرآن‌سوزی در کشور سوئد و کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان اتفاق می‌افتد و غربی‌ها و تندروهای نژادپرست و ضد مذهب کشورهای غربی با صحنه‌گردانی پنهان صهیونیسم جهانی و با میدان‌داری مشتی عناصر افراطی و فضاسازی رسانه‌ای امپراتوری رسانه‌ای غرب و انفعال و سکوت و حتی حمایت دولت‌های غربی به‌دنبال حساسیت‌زدایی مسلمانان در صیانت از ساحت مقدسات خود هستند.

وی افزود: نور اسلام در غرب درحال گسترش است و آن‌ها خیال می‌کنند که با این طراح‌ها می‌توانند جلوی گسترش اسلام را بگیرند ولی همه زمامداران غربی، رشد سریع اسلام‌گرایی در سرزمین‌هایشان را می‌بینندو این‌موضوع، آن‌ها را آشفته و نگران کرده‌است.

وی افزود: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم آن‌ها در پاسخ‌گویی به منطق فاخر و قوی اسلام است.

امام جمعه عنبرآباد در باب گرانی‌های سرسام‌آور و افزایش قیمت‌ها ابراز داشت: افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی اخیرا مخصوصاً با شروع سال جدید آن هم در میان کالاهای اساسی مانند برنج و خودرو بسیار خبرساز شده است که درباره علل و عوامل افزایش قیمت‌ها تحلیل های مختلفی وجود دارد؛ عده ای وجود مسئولان سابق اقتصادی و حامیان رسانه‌ای آن‌ها در بدنه کنونی دولت را مقصر می دانند و می گویند خیلی از معضلات موجود حاصل سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک آن کسانی که هشت سال کشور را به برجام بی‌فرجام گره زدند و از ارتباط با همسایگان و کشورهای دیگر غافل شدند و امروز غوغای رسانه‌ای راه انداخته اند و مشکلات موجود هشت ساله را که خود بانی آن‌ها هستن به گردن یک دولت هشت‌ماهه می اندازند.

وی افزود: گروهی دیگر عامل گرانی ها را کسانی‌اند می دانند که به‌دنبال توجیه همه اشکالات موجود در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم هستند و تلاش می‌کنند تمام مشکلات را به دوران قبل اختصاص بدهند و نقطه ضعف‌های موجود را نبینند.

وی افزود: دسته سوم تحلیلگرانی که فارغ از هرگونه حزب و جناح نگاه دلسوزانه و واقع‌بینانه‌ای دارند و در صدد حل مشکلات و تبیین راهکارهای منصفانه برای حل معضلات هستند هم نقاط ضعف را می‌بینند و هم نقاط قوت را و در کنار ضعف عملکرد مسئولان کنونی نیاز به زمان و فرصت در اجرای برنامه‌های دولت را ضروری می دانند.

ایشان عنوان کرد: حضور برخی کارشناسان و مدیران برجای‌مانده از دولت قبل، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی در عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالو صفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران از جمله موارد ایجاد گرانی های امروز است که انتظار مردم از دولت مردمی و انقلابی این نیست که ظرف چند ماه همه مشکلات را حل کند، اما انتظار عمومی و همگانی وجود دارد که دولت باید هرچه سریع‌تر این گرانی‌های افسارگسیخته که کمر مردم را خم کرده و روز به‌ روز سفره مردم را کوچک و کوچک‌تر می‌کند مهار شود.

ایشان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان امت اسلامی مورد تهاجم همه‌جانبه دشمنان اسلام قرار گرفته از یک طرف حمله وحشیانه به قبله‌ی اول مسلمان‌ها و مظلومان فلسطینی از طرف دیگر سوء انفجارها در مدارس و مساجد افغانستان که مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند یقیناً این حوادث بخشی از توطئه‌های زنجیره توطئه‌های صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمین را هدف قرار داده‌است، که ضمن محکومیت این حوادث و ابراز هم‌دردی با برادران و خواهران مظلوممان از مسئولان کنونی افغانستان می‌خواهیم که با مسئولیت‌ پذیری بیشتر به این اقدامات تفرقه‌افکنانه پاسخ بدهند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به روز قدس افزود: به فضل خدای متعال امسال بعد از دو سال تعطیلی روز قدس به‌خاطر شرایط کرونا، امسال روز قدس همه به میدان خواهیم آمد چون مسئله قدس مسئله اسلام است و دفاع از اسلام است.

وی گفت: روز قدس برای ما درس‌های فراوان دارد من جمله دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن که مورد تاکید هزار و پانصد آیه قرآن کریم است و ان‌شاءالله امسال روز قدس همه برای دفاع از اسلام و برای یاری از مظلومان و برای تودهنی زدن به اسرائیل و آمریکا و برای برائت از استکبار و آرزوی نابودی کامل و محو شدن اسرائیل غاصب به میدان خواهیم آمد و با ایمان و اعتقاد قلبی فریاد می‌زنیم مرگ‌بر اسرائیل و مرگ‌بر امریکا.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از اول انقلاب کارنامه سفید سپاه پیش روی ما است و ویژگی انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه دشمن را به استیصال و تزلزل و واکنش وا می دارد و همه دشمنی ها را متوجه آن می کند و تا کنون هم نتوانسته این نهاد انقلابی را از مسیر درست منحرف و آن را خسته کند.