. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 56153 تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 09:44 ق.ظ

۵ معدن غیرفعال در جنوب کرمان فعالسازی شد

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از احیا و فعالسازی ۵ معدن در جنوب کرمان از ابتدای امسال خبر داد. به گزارش کنارصندل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در پایان سال گذشته در جهت احیا و فعالسازی معادن غیرفعال، ۵ معدن از ابتدای امسال در […]

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از احیا و فعالسازی ۵ معدن در جنوب کرمان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش کنارصندل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در پایان سال گذشته در جهت احیا و فعالسازی معادن غیرفعال، ۵ معدن از ابتدای امسال در جنوب کرمان فعال شد.

وی افزود: معادن احیا شده شامل ۲ معدن کرومیت با ذخیره ۱۶ هزار تن، ۱ معدن منگنز با ذخیره ۶۲ هزار تن، ۱ معدن آهن با ذخیره ۱۰۰ هزار تن در در شهرستان فاریاب و ۱ معدن مس نیز با ذخیره ۹۰ هزار تن در شهرستان جیرفت می باشد.

مسلم مروجی فرد تصریح کرد: احیاء دوباره این معادن برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بخش معدن در سال ۱۴۰۰ گفت: صدور ۲۵ پروانه اکتشاف، ۸ گواهی کشف و ۵ پروانه بهره برداری معادن از دیگر اقدامات انجام شده بخش معدن در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی یادآور شد: جنوب کرمان ۸۸ معدن با ذخیره قطعی بیش از ۲۲۶ میلیون تن دارد که استخراج سالیانه آنها ۲٫۵ میلیون تن است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سه =