. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 56859 تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 | 19:25 ب.ظ

حاشیه نگاری محمدرضا واحدی بر اتفاقات شورا و شهرداری جیرفت / تا ثریا می‌رود معمار کج

محمدرضا واحدی: اول: قبل از انتخابات مجلسِ پارسال در حاشیه‌ی مراسمی در سالن اداره کل ارشاد، یکی از جوانان پخته‌ی شورای شهر سابق را در کنار دکتر اعظمی دیدم. عکس‌شان را گرفتم و به خنده گفتم رقیبان مجلس آینده در کنار هم! مهندس مشایخی که ذکرش به خیر باد خیلی قاطع گفت من از مردم […]

محمدرضا واحدی:

اول: قبل از انتخابات مجلسِ پارسال در حاشیه‌ی مراسمی در سالن اداره کل ارشاد، یکی از جوانان پخته‌ی شورای شهر سابق را در کنار دکتر اعظمی دیدم. عکس‌شان را گرفتم و به خنده گفتم رقیبان مجلس آینده در کنار هم!

مهندس مشایخی که ذکرش به خیر باد خیلی قاطع گفت من از مردم برای شورای شهر رای گرفته‌ام و قبل از پایان دوره شورا هر جا که بگذارم و بروم به رای مردم و تعهد خودم پشت کرده‌ام! و نشان به همین نشان که کاندیدا نشد و بر سر عهدش با مردم ماند.

کاش مهندس معناصری به عنوان پیش‌کسوت شهرداری و عضو باسابقه‌‌ی شورای این دوره بر وسوسه‌ی شهردار شدن دوباره غلبه می‌کرد و بزرگی می‌کرد و این شورای جوان را سامان می‌داد و می‌شد سنگ بنای آرامش شورا تا هم به رای مردم وفادار مانده باشد و هم این همه یار کشی و کشمکش بی‌حاصل را شاهد نباشیم. بماند که صحبت از رفتنش از شهرداری به فرمانداری هم بود که خود می‌توانست شورا را به چالشی تازه بکشاند!

دوم: من اگر چه هیچ وقت حرفه‌ای ورزش نکرده ام ولی سی سال بیشتر است که حرفه‌ای ورزشکاران را دوست دارم! و خصوصن فوتبال را با تمام حواشی و جزئیاتش می‌دانم.

روزی که خانم کوهستانی بدون هیچ رزومه مدیریت ورزشی و حتی سابقه‌ی مشخص ورزشی مدیرعامل باشگاه شهرداری شد میشد قشنگ بوی سهم خواهی و تقسیم غنایم را حس کرد! من همان روز در گوگل سرچ کردم و همه ی باشگاه‌های شهرداری کشور که بعضا سوابق قهرمانی و سازندگی داشتند را بررسی کردم که سوای بحث‌های جنسیتی هیچ کدام شان مدیرعامل خانم نداشتند!

بی‌نمک تر از داستان مدیرعاملی حکایت هیات مدیره بود که دل هیچ‌کس را نشکسته بودند. به طوری که هیات مدیره شهرداری جیرفت دو برابر اعضای هیات مدیره استقلال یا پرسپولیس بود! نتیجه‌ی کار را هم همه ‌دیدیم که بین ۸ تیم هشتم شدیم! آن هم در شهری که مثلن چهره‌ی ملی مثل علیرضا کهوری دارد که اگر از او می خواستند می توانست با ارتباطاتش خیلی به فوتبال این شهر کمک کند.

سوم: می گویند قانون غلط هم از بی‌قانونی بهتر است! بدعت بی‌قانونی و قانون گریزی متاسفانه در دو دوره ی اخیر شورای جیرفت نهادینه شده! از انتخاب شهردار سابق که یکی حکم لغوش را کنار میدان آزادی پایتخت جشن می‌گرفت و اینجا رییس شورا بابت ابقایش انفصال می گرفت بگیرید تا درخواست استیضاح این دوره ی شهردار که رییس شورا از تحویل و اعلام آن خودداری می‌کند! با کدام قانون دیگر خودش می داند! استیضاح به حق باشد یا به ناحق، حق قانونی شورای شهر است. و جوابش تجمع کارمندان و حرکات غیرمدنی و حمایت های فراقانونی نیست.

شهردار اگر مشکلی ندارد که به نظرم ندارد و فقط سوءتفاهم پیش آمده باید با پذیرفتن جلسه استیضاح قانون مداری را در این شهر ترویج کند که این برگشتن به ریل قانون برای شهر از ماندن یا رفتن هر شخصی مهمتر است! اصلا چه بسا در جلسه‌ی استیضاح با شفاف‌سازی مسایل مورد اختلاف، کدورت ها رفع شود و حتی استیضاح رای نیاورد و معناصری با قدرت تر و البته با تعامل تر از قبل شهردار بماند. و آرامش به این شهر برگردد. تا غبطه نخوریم به آرامش شورای شهرهای اطراف مان. به شورای شهر کرمان و بم و سیرجان و زرند و رفسنجان که اختلافات شان از جنس منم زدن و رو کم کنی نیست! اختلاف کارشناسی است و در جلسات کارشناسی هم حل و فصل می‌شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =