. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 57443 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 | 08:06 ق.ظ

مراسم بزرگداشت روز معلم در سالن سینما شوباد کهنوج برگزار شد / تصاویر

مراسم بزرگداشت معلم با حضور مسئولین شهرستان کهنوج، معلمین و پیشکستوتان آموزش و پرورش و بازنشستگان و چهره های فاخر آموزش و پرورش، در سالن سینما شوباد کهنوج برگزار گردید. در این مراسم عیدی فرماندار شهرستان کهنوج روز معلم را به همه معلمین و تلاشگران عرصه آموزش و پرورش تبریک و تهنیت گفت، و بیان […]

مراسم بزرگداشت معلم با حضور مسئولین شهرستان کهنوج، معلمین و پیشکستوتان آموزش و پرورش و بازنشستگان و چهره های فاخر آموزش و پرورش، در سالن سینما شوباد کهنوج برگزار گردید.

در این مراسم عیدی فرماندار شهرستان کهنوج روز معلم را به همه معلمین و تلاشگران عرصه آموزش و پرورش تبریک و تهنیت گفت، و بیان کرد: معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمی‌تواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بی‌تفاوت باشد، چون محدوده‌ی اخلاقیاتش فراتر از خود اوست و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیش‌تر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت. از همین رو، در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیت‌پذیری خود نقش معلم را بسیار مؤثر می‌دانند. این‌جاست که الگوسازی از معلم در درون شاگرد اتفاق می‌افتد و شاگرد او را سرلوحه‌ی خویش قرار داده و از او سرمشق می‌گیرد.

دیناری معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمان سخنران این مراسم در مقام والای معلم و الزام در تقدیر و قدردانی از این مقام بیان داشت که معلمان گنجینه‌ی تجربه هستند و باید از تجارب آن‌ها در زمینه بهبود کیفیت آموزشی و برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد.

وی در توصیه به معلمان، توجه داشتن به مسائل کیفی تولید علم و دانش اشاره نمود و در خصوص به روز بودن معلم در سیستم آموزشی و توجه به عدم وابستگی تدریجی دانش آموز به معلم تأکید نمود.

امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهنوج هم در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همه شهدای فرهنگی و فرهنگیان فقید به موضوع الگو بودن معلم برای دانش آموزان و سایر افراد جامعه اشاره نمود و گفت:نقش معلم در الگو پذیری کودکان و نوجوانان جلو‌ه‌ای خاص دارد و این به‌دلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است که معلم در جریان آموزش با شاگردان برقرار می‌سازد.

ضمنا طی مراسمی جداگانه از فرهنگیان و معلمان حوزه عشایری با حضور فرماندار عیدی، شمس الدینی مدیر آموزش و پرورش عشایری استان ، رضا منظری توکلی نمایندگی آموزش و پرورش عشایری و جمعی از مدیران شهرستان کهنوج با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.


افلاطون صالحی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما
عکس : امین وثوقی مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان کهنوج

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفت =